こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Really That Bad / The Pipettes 和訳

クラスメイトのヤンキーくんに惹かれる女子の歌。少女漫画のあるある設定ですね。大好きです。

He's the boy that always sits at the back of the class

彼はいつも教室の後ろの席に座るような人

He never does what he is told

言われたことは絶対に聞かない

(Oh no he never does)

そう、絶対にね

They say he's several years older than the rest of us

みんな彼は私たちよりいくつか年上だと言う

But I don't know if that is true

本当かどうかわからないけど

(Oh yes, you'd better believe it)

信じたほうがいいわよ

 

I once sat next to him in geography when he was thrown out of his class

彼が地理の授業で追い出されたとき、隣に座っていたの

He's got a tattoo on his arm

腕にタトゥーがあったわ

(I wonder where else)

他にはどこにあるんだろう

They say he'll only come to harm

みんな彼はとんでもない不良だと言う

But I can see that he has got a certain charm

でも私は彼にある種の魅力を感じるの

 

But what's beneath his smile ?

彼の笑顔の下には何があるのかしら

 

He's good enough to smile at me when he passes me in the corridor

廊下ですれ違う時笑いかけてくれるくらいいい人だし

He's good enough to know my name 'cause I heard him once

以前私が名前を聞いたからって私の名前を憶えてくれているくらいいい人なのに

So can he really be that bad ?

本当にそんなに悪い人?

Can he bad that bad ?

そんなにすごく悪い人?

Can he really be that bad ?

本当に本当に悪い人?

 

He's the boy that always stands by the bike sheds smoking on his own

彼はいつも自転車置き場で煙草を吸っているような人

And he once offered me a try

一度私にも勧めてきたわ

(Oh did you really, did you try ?)

本当?吸ったの?

But I was always too shy

でも私はすごくシャイだったから

Though I regret it know just to be near him for a while

あの時すぐに彼の傍から立ち去ったことを後悔しているわ

 

I doubt he needs much longer

もしかしたら彼ももっと長くいてほしかったんじゃないかしら

 

He's good enough to smile at me when he passes me in the corridor

廊下ですれ違う時笑いかけてくれるくらいいい人だし

He's good enough to know my name 'cause I heard him once

以前私が名前を聞いたからって私の名前を憶えてくれているくらいいい人なのに

So can he really be that bad ?

本当にそんなに悪い人?

Can he bad that bad ?

そんなにすごく悪い人?

Can he really be that bad ?

本当に本当に悪い人?

 

メモ

throw out

「投げ捨てる」「追い出す」

 

come to harm

「危害を受ける」「悪い影響を受ける」

 

certain

「とある」

 

shed

「小屋」

 

Though I regret it know just to be near him for a while

直訳は「でも私は少しの間だけしか彼の近くにいなかったことを知って後悔している」

 

f:id:ohayo_negishisen:20211103115655j:plain