こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Morning Train (Nine to Five) / Sheena Easton 和訳

キャメロン・ディアスが踊ってるソフトバンクのCM、今でも覚えてるなあ。あの頃、新作が放映されるたびソフトバンクiPodのCM曲をチェックしてたの思い出す。

I wake up every morning

毎朝起きると

I stumble out of bed

よろけながらベッドから出て

Stretchin' and yawnin'

体を伸ばしてあくびをする

Another day ahead

一日前までは

It seems to last forever

これが永遠に続くように思えた

And time goes slowly by

時間はゆっくり流れていたわ

'Til babe and me's together

でもあなたと一緒になってからは

Then it starts to fly

時間は飛ぶように過ぎていく

 

'Cos the moment that he's with me

だって彼と一緒にいる時は

Time can take a flight

時間が空を飛んでいくかのよう

The moment that he's with me

彼と一緒にいる時は

Everything's alright

すべてがいい調子

Night time is the right time

夜の時間は私達にぴったり

We make love

二人は愛し合うの

Then it's his and my time

それは彼と私の時間

We take off

夢の世界へ飛んでいくのよ

 

My baby takes the morning train

彼は朝の電車に乗って

He works from nine till five and then

9時から5時まで働くの

He takes another home again

そしたらもう一つの家に帰ってきて

To find me waitin' for him

彼を待つ私を見つけに来る

 

He takes me to a movie

彼は私を映画に連れて行ってくれる

Or to a retaurant, to go slow dancing

もしくはレストランへ、またはゆったりとダンスを踊りに

Anything I want

私の望むことは何でも叶えてくれるの

Only when he's with me

彼といる時だけは

I catch a light

光をつかめる

Only when he gives me

彼が私に尽くしてくれる時だけは

Makes me feel alright

素敵な気分になれる

 

My baby takes the morning train

彼は朝の電車に乗って

He works from nine till five and then

9時から5時まで働くの

He takes another home again

そしたらもう一つの家に帰ってきて

To find me waitin' for him

彼を待つ私を見つけに来る

 

All day I think of him

一日中彼のことを考えてる

Dreamin' of him constantly

いつも彼のことを夢に見る

I'm crazy mad for him

私は彼に夢中なの

And he's crazy mad for me

彼も私に夢中

When he steps off that train

彼が電車から降りてきたとき

I'm makin' a fool, a fight

私は馬鹿みたいに喧嘩をしかけた

Work all day to earn his pay

彼はお金を稼ぐために一日中働く

So we can play all night

だから私達は一晩中遊んでいられる

 

My baby takes the morning train

彼は朝の電車に乗って

He works from nine till five and then

9時から5時まで働くの

He takes another home again

そしたらもう一つの家に帰ってきて

To find me waitin' for him

彼を待つ私を見つけに来る

 

He's always on that morning train

彼はいつもあの朝の電車に乗る

(He works from nine till five and then)

9時から5時まで働くの

He works so hard

一生懸命働くのよ

(He takes another home again)

そしてもう一つの家に帰って来る

To find me waiting for him

彼を待つ私を見つけに

(My baby takes the morning train)

彼は朝の電車に乗っていく

 

メモ

stumble

「躓く」

 

a day ahead

「一日早く」