こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

I'm His Girl / Friends 和訳

いい女代表からの恋のアドバイスて感じ。ボーカルのサマンサ様(ヘイリー・ビーバー似、そしてそこはかとなく漂う格闘家の嫁感)をぜひとも姐さんと呼びたい。

When you see me walking around with him

彼と一緒に歩く私を見たら

I'm not just another chick

他の子とは違うとわかるはず

I'm his girl

私は彼の女

 

And I can be proud that I'm his girl

あの人の彼女であることを自慢に思うわ

'Cause I know that I'm good all by myself

私は一人でも寂しくないってわかってるから

See I don't need his love

愛されたいわけじゃないの

I really want him, right?

あの人が欲しいのよ、そういうこと

 

And he can feel good that he's my guy

あの人も私の彼氏で気分がいいはず

'Cause he knows it don't mean that he's just mine

それは単に私の「もの」ではないってことをわかっているから

I don't wanna own him, or control him

私はあの人を所有したり、コントロールしたいわけじゃない

I just want our souls to be aligned

心が寄り添っていればそれでいいの

 

So, when you see me walking around with him

だから、彼と一緒に歩く私を見たら

I'm not just another chick

他の子とは違うとわかるはず

I'm his girl

私は彼の女

 

When you see me walking around with him

彼と一緒に歩く私を見たら

I'm not just another chick

他の子とは違うとわかるはず

He picked up for a walk around

少しの間連れ回す為に車で拾われて

He's gonna put back down again

また降ろされるような子とはね

 

I'm the one he loves and trusts

私はあの人が愛し、信頼する女

He goes out on the town

あの人が町の外に出ても

I don't get jealous

妬いたりしない

It's all about affection of possession with us

2人の間には愛情があるから

 

And I do exactly what I want

私はしたいことをきっちりやる

When I'm with him and when I'm not

あの人といるときもそうでないときも

He's not domineering, just endearing, what we've got

あの人は束縛なんてしない、私達は互いを尊敬しあってる

 

So, if you love someone, let them be free

だから誰かを好きになったら、その人を自由にさせて

I know I don't want no one suffocating me

私だって誰かのせいで息が詰まるような思いはしたくない

Don't settle for ownership, make it deep

ただ付き合うだけで満足しないで、関係を深めるの

If you love someone, you should feel good to let them breathe

誰かを好きになったら、その人が息を付けることに喜びを感じるべき

 

So, when you see me walking around with him

だから、彼と一緒に歩く私を見たら

I'm not just another chick

他の子とは違うとわかるはず

I'm his girl

私は彼の女

 

メモ

chick

「雛」スラングで「若い女の子」

 

align

「一列に並ぶ」「(方針などを)同じ立場で考える」

 

possession

「所有物」

 

domineer

「(独裁的に)支配する」「威張り散らす」

 

endear

「親愛のこもった」「愛しいと思わせる」

 

suffocate

「窒息させる」「息を付けなくする」

 

f:id:ohayo_negishisen:20220130185613j:plain