こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Lingering Still / She & Him 和訳

温もりを感じるほんわかしたメロディーですが、恋人とのすれ違いについて歌っているようです。男性は情緒より論理を、女性は論理より情緒を優先するとよく聞きますが、この歌のカップルはまさにそこから亀裂が走っているように見えます。私も理屈っぽい人ほんと無理なのよ。ズーイーさんと共通点、、よっしゃー。

I like to learn things slow

私はゆっくり勉強するのが好き

I like learning a lot

たくさん勉強するのが好き

I like to get it all again and in the end

復習するのが好きなの、そうすれば

You know you get what you got

学んだことが身に付いたとわかるでしょ

I like to mean what I say

私は言いたいことは正確に伝えたい

But it don't always come through

でもいつもうまくいかない

'Cause if I say it all again, again, again

だって、何度も何度も同じことを言うと

It doesn't make it more true

嘘くさくなるでしょ

 

And the world's like a science

この世界は科学のようで

And I'm like a secret

私は秘密のよう

And I saw you lingering still, still

あなたはまだそこにいるのね

I saw you ligering still

あなたはまだそこに

 

It's all just news to me

まったくもって初耳

Don't really care if it hurts

嫌な話でも構わないわ

'Cause if I knock it I won't know it

ドアをノックしてしまったらわからないもの

Then I know that it will only get worse

これは悪くなる一方だって

He was different at first

あの人は最初から違ってた

But then he won't understand

でもその時あの人はまだわかってなかった

Because he's never gonna know me

あの人が私を知ることはなかったのよ

If he doesn't want to just shake my hand

私と握手しようとしなければ

 

And the world's like a science

この世界は科学のようで

And I'm like a secret

私は秘密のよう

And I saw you lingering still, still

あなたはまだそこにいるのね

I saw you ligering still

あなたはまだそこに

 

メモ

come through

「通り抜ける」「成し遂げる」

 

linger

「とどまる」「ふらふらする」