こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

The Mountain Dogs / Stealing Sheep 和訳

絵本みたいな世界観。可愛い。

The Mountain Dogs // Single Launch at The Kazimier from Stealing Sheep on Vimeo.

 

Telephone, won't you talk to me

電話を取ったら、私に話をして

I'll plug it in under the tree

木の根元に線をつないだら

And we'll talk forever just you and me

二人でずっとお喋りしていよう

 

All those snails will laugh at us

タツムリ達が私達を見て笑うだろうけど

But it's okay 'cause we're both safe

大丈夫、私達は守られているから

The mountain dogs look out for us

マウンテン・ドッグが私達を見張っている

I plug it in to hear you speak

あなたの話す声を聞きたくて、私は線をつなぐ

 

Telephone, won't you talk to me?

電話を取ったら、私に話をして

 

Telephone, won't you talk to me

電話を取ったら、私に話をして

I'll plug it in under the tree

木の根元に線をつないだら

And we'll talk forever just you and me

二人でずっとお喋りしていよう

 

メモ

mountain dog

昔、山で飼われていた犬種のことらしい。バーニーズ・マウンテン・ドッグとか。

 

look out

「見張る」「用心する」