こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Sex Tape / Hippo Campus 歌詞和訳

短い間だけ付き合いのあったある人について、メンバーが「あいつ、セックス・テープ撮ってたらしいぜw」と冗談を言ったことからおふざけで作った曲らしいです。でも楽曲自体は真面目におしゃれ。いい曲です。

Got a big head but I used to think you were pretty cool

僕は自惚れ屋だけど君のことはかなりクールだと思ってた

Shot weddings just to get yourself into a new apartment

新しいアパートに入る為だけに結婚式を挙げて

Threw a tiki party in '18

2018年にはティキ・パーティーを開いていたね

Got fucked up and smoked cigs on the porch for hours

僕は気分が乗らなくて何時間もポーチで煙草を吹かしていたよ

Made friends with a few friends of yours

君の友達何人かと友達になった

I wouldn't talk to them if it was any other situation

あんな状況じゃなかったら話しかけたりしなかったと思う

Heard your partner's got the hots for Dave

君のパートナーはデイブに熱を上げていたと聞いたよ

Cool, you love her but you should probably just rethink that

いいね、彼女を愛しているみたいだけど、考え直した方がいいかもしれないね

You should probably just rethink that

考え直した方がいいかもね

 

Rock a winter pair of flip flops

冬にビーチサンダルをひっかけて

Dropped my drink at the Japanese drugstore

日本のドラッグストアでドリンクをこぼした

What's the first rule of fight club?

ファイト・クラブの最初の掟って何だっけ

Sipping gin at the Vali-Hi Drive-in, oh

ヴァリハイ・ドライブインでジンを啜りながらふと思ったんだ

 

Thank god for all the Christian mothers

クリスチャンの母親たちに感謝するよ

I've been busy sweating undеr the covers of lovers

僕はカップルの表紙に隠れて汗をかくのに忙しかった

I'da been you if I wasn't anothеr

僕が僕でなかったらきっと君になっていただろう

Hot shot with the camera is filming my sex tape

巨匠がカメラを取って僕のセックス・テープを撮るんだ

I'm probably gonna win at Sundance

そして僕はサンダンスで賞を取るのさ

Get big just to reinvent myself

新しい自分に出会うためにビッグになるんだ

Meet up in our hometown, slow down

地元で落ち合ったらゆっくりしよう

Hot shot with the camera is filming my sex tape

そして巨匠がカメラを取って僕のセックス・テープを撮るんだ

 

Is filming my sex tape

僕のセックス・テープを撮るんだ

Would you film my sex tape?

僕のセックス・テープを撮ってくれないか

 

Sorry, dude, but the skate park's full

悪いね、スケート・パークは満員なんだ

Used to cut your teeth with the family

よく家族と行って練習したな

It was real when you drove me back from the bar

君がバーから家へ送ってくれたことがあった

Got real weird when you made a move on my sister

妹を口説いているのを見た時はとても変な気分だったよ

You made friends with a few friends of mine

君は僕の友達何人かと友達になった

You wouldn't talk to them if it was any other situation

あんな状況じゃなかったら話しかけたりしなかっただろう

Heard you've been getting by all right

順調にやっているらしいね

Wish you the best and I genuinely mean that

心から君の成功を願っているよ

I'm sorry about the diss track, but I genuinely mean that

君をディスる歌を作ったのは申し訳ないと思ってる、でもあれも本音なんだ

 

Thank god for all the Christian mothers

クリスチャンの母親たちに感謝するよ

I've been busy sweating undеr the covers of lovers

僕はカップルの表紙に隠れて汗をかくのに忙しかった

I'da been you if I wasn't anothеr

僕が僕でなかったらきっと君になっていただろう

Hot shot with the camera is filming my sex tape

巨匠がカメラを取って僕のセックス・テープを撮るんだ

I'm probably gonna win at Sundance

そして僕はサンダンスで賞を取るのさ

Get big just to reinvent myself

新しい自分に出会うためにビッグになるんだ

Meet up in our hometown, slow down

地元で落ち合ったらゆっくりしよう

Hot shot with the camera is filming my sex tape

そして巨匠がカメラを取って僕のセックス・テープを撮るんだ

 

And thank god for all the Christian mothers (Is filming my sex tape)

クリスチャンの母親たちに感謝するよ(僕のセックス・テープを撮るんだ)

I've been busy sweating under the covers of lovers (Would you film my sex tape?)

僕はカップルの表紙に隠れて汗をかくのに忙しかった(僕のセックス・テープを撮ってくれないか)

I'da been you if I wasn't another (I'd film your sex tape)

僕が僕でなかったらきっと君になっていただろう(君のセックス・テープを撮るよ)

Hot shot with the camera is filming my sex tape (I'd film your sex tape)

巨匠がカメラを取って僕のセックス・テープを撮るんだ(君のセックス・テープを撮るよ)

Probably gonna win at Sundance (I would)

そして僕はサンダンスで賞を取るのさ(僕は)

Get big just to reinvent myself

新しい自分に出会うためにビッグになるんだ

Meet up in our hometown, slow down

地元で落ち合ったらゆっくりしよう

Hot shot with the camera is filming my sex tape

そして巨匠がカメラを取って僕のセックス・テープを撮るんだ

(Ah, fuck!)

(ああ、クソ!)

 

メモ

big head

スラングで「自惚れ屋」

 

Tiki

ポリネシア民族の神様。Tiki Partyは南太平洋風のパーティーのこと。

 

flip flops

「ビーチサンダル」

 

"What's the first rule of fight club?"

ファイト・クラブのことは誰にも話すな」らしいです。

 

Vali-Hi Drive-in

ミネソタの街、レイク・エルモにあるドライブインシアター

 

I'da

"I would have"の略。

 

hot shot

スラングで「大物」「腕利き」

 

cut one's teeth

「最初の経験をする」

 

put a move on someone

「口説く」

 

genuinely

「心から」

 

diss track

誰かをディスる歌のこと。