こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

He Loves Me (He Loves Me Not) / Baby Bugs 歌詞和訳

Baby BugsはピンクヘアがキュートなBowie Rabasによる音楽プロジェクト。彼女は長年精神的虐待と精神疾患に苦しむ中、自分の思いを歌にすることが感情を表現する最適な方法であると気付き、精神病や宗教的トラウマ、不健全な人間関係といった重めのテーマの楽曲をよくリリースしています。

この曲のタイトル"He Loves Me (He Loves Me Not)"は花占いでおなじみの「○○君は私が好き、嫌い、好き...」ってまじないのように唱えるあれ。乙女の切なる恋心を歌っているのですが、どこか歪で違和感を覚えるラブソングです。過去に辛い出来事がたくさんあったせいでうまく恋愛できなかったり、それをなかなか理解してもらえず相手に脅威を与えてしまう人なのかな。

I could sit here all day

一日中ここに座っていてもいい

Recite the words you used to say

あなたがよく言っていたことを繰り返しながら

I wrote them down on my wrist

手首に書いてあるの

Hating me would be better than this

こんなことするくらいなら嫌われる方がマシかもね

You would ignore my calls

電話しても無視されそう

Ignore what I wrote on your wall

あなたの部屋の壁に書いたことも無視されているんだろうな

You probably tore up my list

きっとあなたは私のリストをビリビリに破いて

You probably forgot that I exist

私の存在を忘れてしまったのね

Tell me the truth what would you do

あなたはどうするか、本当のことを教えて

If I told you I'm coming to find you

もし私があなたに会いに行くと言ったら

 

He loves me he loves me not

彼は私が好き、好きじゃない

He left me here I'm starting to rot

置いていかれて私は腐り始めてる

The way he talks gives me butterflies

彼が話すとドキドキする

Even if it's only pointless lies

それが何の意味もない嘘だったとしても

But I don't give a damn

でもそんなことどうでもいいの

I only want to hold

Hold his hand

私は彼と手を繋ぎたいだけ

 

I want nothing more

他に何もいらないわ

Than to hear you knocking at my door

あなたがうちのドアをノックする音が聞こえれば

You moves away when I moved closer

私が近づくとあなたは離れていく

You hated me you called me a monster

あなたは私が大嫌いで、私を化け物と呼んだわね

But I won't apologize

でも悪いことをしたつもりはない

I miss the scared look in your eyes

When I said I'll always follow

ずっと一緒にいたいと言った時の

あなたのゾッとした目をもう一度見てみたい

Where you are is where I will go

あなたのいるところが私の目指す場所

Tell me the truth what would you do

あなたはどうするか、本当のことを教えて

If I told you I'm coming to find you

もし私があなたに会いに行くと言ったら

 

He loves me he loves me not

彼は私が好き、好きじゃない

He left me here I'm starting to rot

置いていかれて私は腐り始めてる

The way he talks gives me butterflies

彼が話すとドキドキする

Even if it's only pointless lies

それが何の意味もない嘘だったとしても

He loves me he loves me not

彼は私が好き、好きじゃない

I pick the petals and I watch them drop

抜いた花びらがひらひらと落ちていく

He's with me inside my head

頭の中では彼が隣にいて

And when I'm done the flowers dead

抜き終わったとき花は枯れてしまった

But I don't give a damn

でもそんなことどうでもいいの

I only want to hold

Hold his hand

私は彼と手を繋ぎたいだけ

 

Tell me the truth what would you do

あなたはどうするか、本当のことを教えて

If I told you I'm coming to find you

もし私があなたに会いに行くと言ったら

You'll run away and catch up slowly

逃げてもじきに追いつく

You're my religion I swear you are holy

あなたは私にとっての神様、神聖な人なのよ

 

He loves me he loves me not

彼は私が好き、好きじゃない

He left me here I'm starting to rot

置いていかれて私は腐り始めてる

The way he talks gives me butterflies

彼が話すとドキドキする

Even if it's only bullshit lies

それがどうしようもない嘘だったとしても

He loves me he loves me not

彼は私が好き、好きじゃない

I pick the petals and I watch them drop

抜いた花びらがひらひらと落ちていく

He's with me inside my head

頭の中では彼が隣にいて

And when I'm done the flowers dead

抜き終わったとき花は枯れてしまった

But I don't give a damn

でもそんなことどうでもいいの

Only want to hold, hold his hand

私は彼と手を繋ぎたいだけ

But I don't give a damn

でもそんなことどうでもいいの

I only want to hold

Hold his hand

私は彼と手を繋ぎたいだけ

 

メモ

recite

「朗読する」「暗唱する」「復唱する」

 

rot

「腐る」「堕落」「からかう」

 

give someone butterflies

「ドキドキさせる」「緊張させる」