こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

A Dream With a Baseball Player / Faye Webster 歌詞和訳

この曲を大谷ロスの女性たちに捧げます。ガチ恋してたわけじゃないんだけどなんか素直に喜べなかったよね~。3時のヒロインの福田麻貴さんがテレビで「間に合わへんかったかあ~!」ってコメントしてて、そのたった一言がしっくりきすぎて笑いました。フェイ・ウェブスターさんの場合は地元アトランタ・ブレーブスのロナルド・アクーニャ・ジュニア選手だそうです。私も野球選手と玉の輿婚できる世界線に生まれたかった~。

I saw you last night in my dream

昨晩夢の中であなたに会ったわ

That's still the closest you and I have been

一番あなたに近づけた時間だった、それは今も変わらない

That's kind of sad, don't you think?

それってなんだか悲しい、そう思わない?

I think so

私はそう思う

 

How did I fall in love with someone

どうして私は恋に落ちたんだろう

I don't know?

会ったことのない人と

I don't know

会ったことのない人と

I don't know

会ったことのない人と

 

How am I supposed to ever be with him

彼と一緒になれるわけないわよね

When he and I don't speak the same language?

話す言葉が違ったら

But we have conversations in my head

頭の中では会話できているけれど

 

How did I fall in love with someone

どうして私は恋に落ちたんだろう

I don't know?

会ったことのない人と

I don't know

会ったことのない人と

I don't know

会ったことのない人と

 

There's so much going on

いろんなことがあった

My grandmother's dead

祖母が亡くなったり

And I can't sleep 'cause this isn't my bed

自分のベッドで眠れなかったり

He doesn't even know those things exist

そんなこと彼は知る由もない

 

How did I fall in love with someone

どうして私は恋に落ちたんだろう

I don't know?

会ったことのない人と

I don't know

会ったことのない人と

I don't know

会ったことのない人と

 

I could just meet him and get it over

彼に会って終わりにできたかもしれないし

Or I'll just keep wearing his name on my shirt

これからも彼の名前が書かれたシャツを着続けるかもしれない

Whatever I need just to help me cope

この気持ちをどうにかするためならなんでもするわ

 

How did I fall in love with someone

I don't know?

How did I fall in love with someone

I don't know?

How did I fall in love with someone

I don't know?

How did I fall in love with someone

I don't know?

How did I fall in love with someone

I don't know?

How did I fall in love with someone

I don't know?

How did I fall in love with someone

I don't know?

How did I fall in love with someone

I don't know?

どうして私は恋に落ちたんだろう、会ったことのない人と