こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Sweet Sugar / One Night Only 和訳

君は僕の砂糖と歌うスイートなラブソング、であってほしかった。

I was waking up a beaten track

踏みならされた道で目が覚めた

I had the sun in my eyes, sugar in my mouth

目には太陽、口の中は砂糖の味がした

A feeling, something in the air

何かが宙を舞っている感覚

A feeling I didn't care about it

その感覚を僕は気にかけなかった

 

So then I walked down to the riverside

そして僕は川沿いを歩き

To see my friends, but they weren't there

友達に会いに行った、でも彼らはいなかった

I had a feeling that they wouldn't be

そんな感じがしていたんだ

I realized, there's plenty more fish in the sea

そして僕は気付いた、海にはもっとたくさんの魚がいると

Yes, it was you I wanted to see

そうさ、僕が会いたかったのは君だったんだ

 

I don't care, I'm just inspired

気にしないさ、ただ直感したんだ

Whatever I say is never right

僕の言うことは間違いだらけだけど

But then there's you

君はそこにいた

 

You are my C6H12O6, sweet sugar

君は僕のC6H12O6, 甘い砂糖

Every time that we kiss I get butterflies

君とキスするたび、蝶が辺りを舞っている気がするよ

 

It's like feeling your heart go to and fro

君の心が彷徨っている感じがする

The tears crash down like waterfalls

涙が滝のように零れ落ちる

For me and you and you and me

僕にとっても君にとっても

It breaks my heart to break your heart girl

これは僕の心、そして君の心を傷つける

Because I'm growing up

僕が大人になったからだ

 

I don't care, I'm just inspired

気にしないさ、ただ直感したんだ

Whatever I say is never right

僕の言うことは間違いだらけだけど

But then there's you

君はそこにいた

 

You are my C6H12O6, sweet sugar

君は僕のC6H12O6, 甘い砂糖

Every time that we kiss I get butterflies

君とキスするたび、蝶が辺りを舞っている気がするよ

 

I had a feeling

ある感覚を覚えたんだ

But now I forgot it

でももう忘れてしまった

It was a feeling

気のせいさ

But now its not

でも今は違う

No

違うんだ

 

You are my C6H12O6, sweet sugar

君は僕のC6H12O6, 甘い砂糖

Every time that we kiss I get butterflies

君とキスするたび、蝶が辺りを舞っている気がするよ

 

A feeling I didn't care about

その感覚を僕は気にかけなかった

 

メモ

beaten track

「踏み慣らされた道」「人がよく通る道」

 

C6H12O6

砂糖の元素記号

 

get butterflies

「(不安や緊張で)そわそわする」have butterflies in stomachともいう。