こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

C-O-M-M-U-N-I-C-A-T-E / POP ETC 和訳

好きになったり嫌いになったりするのはコミュニケーションが取れていないからって解釈、一理あるかもね。

Girl, when I look in your eyes

ねえ、君の瞳をのぞき込むと

Sometimes I see someone else there looking back at me

僕を見返す人が見えることがあるんだ

I know, I know you're in there somewhere

君がそこに、どこかにいることはわかってる

Who are you hiding from?

誰から隠れているの

It's just me

僕か

I got love for you, girl

僕は君を愛していたんだよ

But your personality is messing with my head

でも君のその性格に僕は嫌気が差すんだ

 

'Cause one day it's love

なぜならそれはある日は愛で

And one day it's hate

またある日は憎しみだから

We can't communicate

僕らはコミュニケーションできないんだ

One day it's love

ある日は愛で

And the next a mistake

次の日は過ち

We can't communicate

僕らはコミュニケーションできないんだ

(I don't know how to get through to you)

どうしたら君に伝わるんだろう

 

When they came to take you away

彼らが君を連れて行こうとした時

I melted

僕はとけてしまった

I couldn't feel my face

顔の感覚もなかった

I just hope

ただこう願ってる

Just hope they treat you well there

連れられた先で君が丁重に扱われることを

You should take your meds there

そこではちゃんと薬を飲むように

Which part of you was real?

どの君が本当の君だったんだろう

And how much of this love was just in my head?

そして、どのくらいこの愛は空想のものだったんだろう

 

'Cause one day it's love

なぜならそれはある日は愛で

And one day it's hate

またある日は憎しみだから

We can't communicate

僕らはコミュニケーションできないんだ

One day it's love

ある日は愛で

And the next a mistake

次の日は過ち

We can't communicate

僕らはコミュニケーションできないんだ

(I don't know how to get through to you)

どうしたら君に伝わるんだろう

 

メモ

get through to

「(言いたいことが)伝わる」

 

meds

「常用薬」定期的に服用する薬のこと。