こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Curious / Franz Ferdinand 歌詞和訳

冒頭の歌詞は死ぬ間際に走馬灯が走って自分の過去がフラッシュバックされる映画のシーンのように、誰かと恋に落ちた瞬間二人の関係が発展する過程がパッとひらめくイメージを書いたそうです。また、好奇心とはそういうこととアレックス氏は語っています。彼らしい奇想天外な世界観が面白いですね。

Meet cute on the first page

最初のページで出会い、

Tension enter left on a dark stage

暗いステージの下手から緊張が走る

Our stars collide

僕らの星は衝突し、

Light destroy the night

光が夜を破壊する

 

Am I thinking about now?

僕が考えているのは今か

Am I thinking about then?

あの時か

Am I thinking about you or me?

君のことか、それとも僕のことか

And when we are the future

僕らが未来そのものなら

I'm curious, curious

興味があるんだ

Will you want me?

君は僕を求めるかな

 

Will you want me when you've got me?

僕を手に入れたら君は僕を求めるかな

Are you gonna love me?

僕を愛してくれるかな

Tell me, I'm a future seeker

教えてよ、僕は未来を見たいんだ

Heat-seeking freak

熱を追いかけることに狂っているんだ

I want to know now

今知りたい

I've got to know now

今知らなきゃいけない

No I know that no

だめだってことはわかってる

I shouldn't be so curious

興味を持つべきじゃないって

But hell you've got me curious

でも君は僕に興味を植え付けた

Because I might love you

僕は君を愛しているかもしれないから

 

With mystery dissipating

ミステリーが消えたら

Is it ordinary remaining?

平凡になってしまうのか

Discovеry is discovered

未知が発見されれば

And you know what I will say when

君ならこんな時僕の言うことが想像つくだろう

Say whеn

こんな時に

 

When the question is asked

質問された時

When the question remains

疑問が残る時

Repetition, repetition

その繰り返し

Revealing the day

そして新しい日はやってくる

Are we the future?

僕らは未来そのものなのだろうか

I'm curious, curious

興味があるんだ

Will you want me?

君は僕を求めるだろうか

 

Will you want me when you've got me?

僕を手に入れたら君は僕を求めるかな

Are you gonna love me?

僕を愛してくれるかな

Tell me, I'm a future seeker

教えてよ、僕は未来を見たいんだ

Heat-seeking freak

熱を追いかけることに狂っているんだ

I want to know now

今知りたい

I've got to know now

今知らなきゃいけない

No I know that no

だめだってことはわかってる

I shouldn't be so curious

興味を持つべきじゃないって

But hell you've got me curious

でも君は僕に興味を植え付けた

 

Will you love me now?

今君は僕を愛してくれるだろうか

Will you love me then?

あの時の僕も

Will you love me when you see

出会った時の僕も

You see the man within?

本当の僕を見てくれるだろうか

Can you love the man within?

本当の僕を愛してくれるだろうか

Will you hold me when you've got me?

僕を手に入れたら僕を抱きしめてくれるだろうか

Are you gonna love me? Tell me

僕を愛してくれるだろうか、教えて

Yes, I'm a future seeker

僕は未来を見たいんだ

A heat-seeking freak

熱を追いかけることに狂っているんだ

You know, you know, you've got me curious

君は僕に興味を植え付けた

Curious, you've got me curious

君は僕に興味を植え付けたのさ

 

メモ

meet-cute

「運命的な出会い」

ブコメみたいにひょんなことで恋に落ちるような出会いをすること。

 

dissipate

「(雲や霧、悲しみなどを)晴らす」