こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Love Song / Hobsons Bay Coast Guard 和訳

どこか懐かしい超王道爽やかサーフロックをこの時代に復活させてくれてありがとう。

I don't wanna wake

目覚めたくないよ

With you in my heart

君を想いながら

But you make it so much harder

でもそれはもっときつくなる

When I see you smile (Did I tell you?)

笑う君を見ると(言ったことあったっけ?)

And I know it takes

そして僕らは

Two to tango

二人でタンゴを踊る

I can't wait to go to bed

早くベッドへ行きたいよ

And dream of you tonight

そして今夜君を夢に見るんだ

 

Only you

君だけさ

You're the one that I love

君は僕の愛する人

You're the one that I'm waiting for, my friend

君は僕が待ちわびている人、そして僕の友達

You're the one that I love

君は僕の愛する人

 

Getting colder (In your mind)

寒くなってきた(君の心が)

So much older (I don't wanna die)

年を取った(死にたくない)

Please come over (Don't be shy)

こっちへおいでよ(恥ずかしがらずに)

Tonight

今夜

Use my shoulder (When you cry)

僕の肩を使って(泣きたい時は)

Feeling under (I just wanna know)

気持ちが沈んだら(僕に教えて)

Getting colder tonight

今夜は冷え込むな

 

I don't want to waste

無駄にしたくないんだ

More of your time

これ以上君の時間を

But I make it so much worse

でもそれはもっと悪化する

When I see you cry

泣いている君を見ると

Now I'm gonna share

分かち合いたいんだ

These sweet sighs of mine

この甘いため息を

And find a way to understand

分かり合う方法を見つけよう

And be with you tonight

今夜君といられるように

 

Only you

君だけさ

You're the one that I love

君は僕の愛する人

You're the one that I'm waiting for, my friend

君は僕が待ちわびている人、そして僕の友達

You're the one that I love

君は僕の愛する人

 

Getting colder (In your mind)

寒くなってきた(君の心が)

So much older (I don't wanna die)

年を取った(死にたくない)

Please come over (Don't be shy)

こっちへおいでよ(恥ずかしがらずに)

Tonight

今夜

Use my shoulder (When you cry)

僕の肩を使って(泣きたい時は)

Feeling under (I just wanna know)

気持ちが沈んだら(僕に教えて)

Getting colder tonight

今夜は冷え込むな