こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Impurities / Arlo Parks 歌詞和訳

内面の醜さやこれまでの失敗、間違いなど関係ないと感じさせてくれる人々と一緒にいること、本当に受け入れられていると感じることをこの曲では歌っているそうです。なんとなくオリエンタルみを感じるメロディーも素敵。

Piling in the Escalade

エスカレードに荷物を積み

My chest is buzzing like a bluebird caged

私の胸は籠の中の青い鳥のようにざわめいている

Love like Juliette Binoche

ジュリエット・ビノシュのような恋

You touch my leg to make sure I'm still there

あなたは私の脚に触れ、私がまだそこにいるか確かめる

 

I radiate like a star, like a star, star, star

I radiate like a star, like a star, star, star

I radiate like a star, like a star, star, star

私は星のように輝くの

 

When you embrace all my impurities

When you embrace all my impurities

When you embrace all my impurities

あなたが私の不純さを包み込んでくれると

And I feel clean again

また心が綺麗になった気がするの

 

Oh, the look you threw me then

あなたが私に投げかけた視線は

Was so intеnse that it was physical

とても熱く、肉体的なものだった

You're the rainbow in my soap

あなたは私の石鹸の中の虹

You noticе beauty in more forms than most

あなたは誰よりも多様な美に気づく

 

I radiate like a star, like a star, star, star

I radiate like a star, like a star, star, star

I radiate like a star, like a star, star, star

私は星のように輝くの

 

When you embrace all my impurities

When you embrace all my impurities

When you embrace all my impurities

あなたが私の不純さを包み込んでくれると

And I feel clean again

また心が綺麗になった気がするの

 

Don't hide the bruise

痣を隠さないで

When you know I'm watching, baby

私に見えているとわかっていても

Don't hide the bruise

痣を隠さないで

When you know I'm watching, baby

私に見えているとわかっていても

Don't hide the bruise

痣を隠さないで

I know it's hard to be alive sometimes

生きているのが辛くなる時もあるよね

 

I radiate like a star, like a star, star, star

I radiate like a star, like a star, star, star

I radiate like a star, like a star, star, star

私は星のように輝くの

 

When you embrace all my impurities

When you embrace all my impurities

When you embrace all my impurities

あなたが私の不純さを包み込んでくれると

And I feel clean again

また心が綺麗になった気がするの

 

メモ

Escalade

キャデラック社の車の名前。

 

radiate

「放射する」「(光をあてて)明るくする」

 

impurity

「不純物」

 

intense

「強烈な」「真剣な」「情熱的な」