こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Patient Patient / The Morning Benders 和訳

私もお医者さんに愛を処方してほしいっす。

Doctor, Doctor

ドクター、ドクター

Won't you give me the cure I'm after

僕を治してくれないか

With a slight wave of your hand

あなたが軽く手を振れば

I will be reborn a man

僕は生まれ変わるはずさ

 

All it takes is a little commitment

ただ少しの覚悟があればいいんだ

I'm a Patient Patient

僕は辛抱強い患者なのさ

 

Doctor, Doctor

ドクター、ドクター

Won't you give me the pain I'm after

痛みをくれないか

I know I do it to myself

確かに僕は自分で自分を傷つける

I'm another book on your shelf

僕はあなたの棚の一冊の本さ

 

All it takes is a little commitment

ただ少しの覚悟があればいいんだ

I'm a Patient Patient

僕は辛抱強い患者なのさ

 

Doctor, Doctor

ドクター、ドクター

Won't you give me the love I'm after

愛をくれないか

I know you got yourself aplenty

あなたはたくさん持っているでしょ

Won't you write me something steady

いつものやつを書いてくれないか

 

All it takes is a little commitment

ただ少しの覚悟があればいいんだ

I'm a Patient Patient

僕は辛抱強い患者なのさ

 

I've taken everything you gave me

あなたがくれるものはすべて受け取ってきた

But it's not enough

でもまだ満足できない

And I'm running out of love

愛を使い果たしてしまったから

 

メモ

I'm after

「○○を求めている」

お店で"What are you after?"と聞かれたら「ご注文は?」という意味だそう。

 

commitment

「決意」「献身」「専念」

 

aplenty

plenty「たくさんの」と同義。ただし、aplentyは口語なので文書では使わない。