こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Icing on the Cake / Grace Ives 和訳

わたしも飲み会の最中ずっと「帰りてえ...」って思ってるタイプ。

I just wanna go back home and be alone in my bed

家に帰って一人でベッドに寝ていたい

I just wanna get it done so it don't get to my head

考えないように、やり終えてしまいたい

Icing on the cake, icing on the ache just like he said

彼が言ったようにケーキにアイシングをかけて、痛むところをアイシングしよう

I just wanna go home

家に帰りたいな

 

I've been down, I've been up

気分は上がったり下がったり

I don't care if it gets messed up

めちゃくちゃになったってどうでもいい

How are you? How you been?

あなたは元気かな、どうしてるかな

Did you hear about that new thing?

あの噂については聞いたかな

The sun shines half the time

太陽はほとんどいつも輝いている

What are you gonna wear tonight?

あなたは今夜何を着ていくの

I'm okay, I'm alright

私は大丈夫

I don't know if I heard you right

あなたの話はよく聞こえないけど

 

I just wanna go back home and be alone in my bed

家に帰って一人でベッドに寝ていたい

I just wanna get it done so it don't get to my head

考えないように、やり終えてしまいたい

Icing on the cake, icing on the ache just like he said

彼が言ったようにケーキにアイシングをかけて、痛むところをアイシングしよう

I just wanna go home

家に帰りたいな

 

I've been down, I've been up

気分は上がったり下がったり

I don't care if it gets messed up

めちゃくちゃになったってどうでもいい

How are you? How you been?

あなたは元気かな、どうしてるかな

Did you hear about that new thing?

あの噂については聞いたかな

The sun shines half the time

太陽はほとんどいつも輝いている

What are you gonna wear tonight?

あなたは今夜何を着ていくの

I'm okay, I'm alright

私は大丈夫

I don't know if I heard you right

あなたの話はよく聞こえないけど

 

Got back in the middle of the night

夜中に家に帰って

I saw the sunrise, I saw a lion in the sky

朝日が昇るのを見たわ、空にライオンがいるのを見たわ

 

メモ

half the time

「しばしば」「ほとんど」