こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Young Love / Peli Gene 和訳

アオハルかよーな爽やかラブソング。王道インディーロックよ、永遠に。

My love, my love it's time for us to grow

愛する君、そろそろ僕らは前に進まないといけない

In ways we haven't ever before

今までにないやり方で

Sometimes I think about the days

時々僕はあの日々について考えるんだ

When we felt freedom in our ways

僕ららしい自由を感じていた時を

 

But she calls out for a friend

でも彼女は友達を呼ぶ

Sometimes it's better in the end

時にはそういう終わり方もいいだろう

And you are the only one that I want

僕が求めているのは君だけだ

So let's go and take it take it up with young love

だから一緒に若い恋にのめりこもうよ

 

Your all I see it's you

僕の目に映るのは君だけ

Your all I need it's true

僕に必要なのは君だけ、本当さ

Your all I see it's you

僕の目に映るのは君だけ

And it comes out for you

この気持ちは君へのもの

 

The days might come and severe us apart

これからの日々は厳しさを増し、僕らは離れ離れになるかもしれない

Without your touch I might grow faint of heart

僕に触れる君の手がなければ、僕の心は強くなれない

And all the world is in our hands

世界は僕らの手の中にあるよ

Yet we forget and let it slip through them

僕らがそれを忘れ、手放さなければ

 

But she calls out for a friend

でも彼女は友達を呼ぶ

Sometimes it's better in the end

時にはそういう終わり方もいいだろう

And you are the only one that I want

僕が求めているのは君だけだ

So let's go and take it take it up with young love

だから一緒に若い恋にのめりこもうよ

 

Your all I see it's you

僕の目に映るのは君だけ

Your all I need it's true

僕に必要なのは君だけ、本当さ

Your all I see it's you

僕の目に映るのは君だけ

And it comes out for you

この気持ちは君へのもの

 

メモ

call out

「召集する」「動員する」「大声で呼ぶ」

 

take up with

「仲良くなる」「夢中になる」

 

faint

「かすかな」「弱弱しい」「失神する」