こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Drew / HOAX 和訳

HOAXさんは音楽もアートワークもおっしゃれなんだけど、聞き手を選ばないみんなウェルカムみたいなカジュアルさがあっていい。すごくいい。

Is it the voices in your head

頭の中の声のせいだろうか

Keeping you in bed

君がベッドから起きられないのは

Run me off the road again

君はまた僕を道からはじき出して

You're leaving me for dead

死んだ僕を置き去りにする

With every word you keep unsaid

何も言わずに

I throw my cards on the table

僕はカードをテーブルに投げ捨てる

I mean what did you expect

君の予想通りだ

I said I was able

そして言った、「僕は空いてるけど」

 

But it's no easier to be alone

でも一人でいるよりはいい

I want you here, I needed you to (know)

君にいてほしい、君に知ってほしかった

No it don't go the way that we planned it

でも僕らの思い通りには進まない

But who the hell cares? Why does it matter?

でも誰がそんなこと気にする?何が問題なんだ?

The way we appear is not up to

僕らのあり方は

All of the fears that they share

皆の不安には及ばない

It all becomes clear that

全部はっきりする

Through all uncertainty

不確かな中で

I'd rather be

僕はその方がいい

 

Is it the choices that you've left

君が残した選択肢がこれなのか

Dripping in regret

後悔で涙を流している

Check the mirror's reflection

鏡に映る姿を見ても

But don't recognize yourself

それが君自身と思えない

With every version you present

どんなバージョンの君でも

It's so far off away from

かけ離れてしまったんだ

Your original intent

本来の君の意志からは

But still you were able

でもまだ君が空いてるなら

 

But it's no easier to be alone

でも一人でいるよりはいい

I want you here, I needed you to (know)

君にいてほしい、君に知ってほしかった

No it don't go the way that we planned it

でも僕らの思い通りには進まない

But who the hell cares? Why does it matter?

でも誰がそんなこと気にする?何が問題なんだ?

The way we appear is not up to

僕らのあり方は

All of the fears that they share

皆の不安には及ばない

It all becomes clear that

全部はっきりする

Through all uncertainty

不確かな中で

I'd rather be

僕はその方がいい

 

Look me in the eyes

僕の目を見て

And tell me this ain't paradise

ここは楽園じゃないと言ってくれ

When you hold me at your side

君が僕を引き寄せると

I feel like there are no lies

そこに嘘はないと感じる

 

But it's no easier to be alone

でも一人でいるよりはいい

I want you here, I needed you to (know)

君にいてほしい、君に知ってほしかった

No it don't go the way that we planned it

でも僕らの思い通りには進まない

But who the hell cares? Why does it matter?

でも誰がそんなこと気にする?何が問題なんだ?

The way we appear is not up to

僕らのあり方は

All of the fears that they share

皆の不安には及ばない

It all becomes clear that

全部はっきりする

Through all uncertainty

不確かな中で

I'd rather be

僕はその方がいい

 

メモ

put one's cards on the table

「手の内を見せる」