こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Marvelous / Wallows 歌詞和訳

WallowsはLAを拠点に活動するインディーロックバンド。ビートルズやベッドルーム・ポップ、ポスト・パンクなど、あらゆる音楽から影響を受けているそうです。かっこよさやおしゃれさに全振りしない、万人受けしそうなキャッチーさが逆に個性的。このMarvelousは開始10秒で心をがしっとつかんで離さない即効性ポップです。最&高。

Mind the closing doors

閉まるドアにお気を付けください

Stand clear

電車から離れてお立ちください

 

Wish that things could be simple as it used to be

昔みたいにものごとが単純だったらいいのに

Wanna take you for a ride, you'll lay back the seat

ドライブに行かないか、席を倒してもいいよ

There won't be a need to be formal

かしこまる必要ないさ

Passed the point of cordial

僕らはもう気の置けない者同士

We know that we could be

Anything we wanna be

なんにでもなれるさ

 

Mind the gap to jump in the hole

穴に飛び込むときは深さに気を付けて

I can't get this done on my own

僕一人じゃ行けないよ

Build a wall to go crash into

壊すために壁を作ろう

I just wanna do right by you

君のために正しくありたいんだ

Think your patience is wearing off

君はもう我慢の限界なんじゃないか

If you go, you know I'll be lost

君が行ってしまったら僕は迷子になってしまう

Have a marvelous time

最高の時間を過ごそう

I won't get you off of my mind

君を忘れないよ

 

I know I need to see, it doesn't have to do with me

僕には関係ないってわかってるけど、はっきりさせたいんだ

When there's spells you can't control, I'll try therapy

君に抗えない魔法があるなら、僕が治してあげるよ

But it's hard to talk without guidancе

でも手引きなしに話すのは難しい

Fuck this sitting in silence

静かに座っているなんてくそくらえさ

Kill the suspеnse

不安なんて吹っ飛ばしてしまおう

Attractiveness is confidence

魅力は自信なのさ

 

Mind the gap to jump in the hole

穴に飛び込むときは深さに気を付けて

I can't get this done on my own

僕一人じゃ行けないよ

Build a wall to go crash into

壊すために壁を作ろう

I just wanna do right by you

君のために正しくありたいんだ

Think your patience is wearing off

君はもう我慢の限界なんじゃないか

If you go, you know I'll be lost

君が行ってしまったら僕は迷子になってしまう

Have a marvelous time

最高の時間を過ごそう

I won't get you off of my mind

君を忘れないよ

 

Wish that things could be simple as it used to be

昔みたいにものごとが単純だったらいいのに

Wanna take you for a ride, you'll lay back the seat

ドライブに行かないか、席を倒してもいいよ

Tell me if you start to get tired, what's left to be desired

疲れてきたら、やり残していることを教えて

When you look at me, is there something left to the...

君に見つめられると、何かやり残している気が...

 

Mind the gap to jump in the hole

穴に飛び込むときは深さに気を付けて

I can't get this done on my own

僕一人じゃ行けないよ

Build a wall to go crash into

壊すために壁を作ろう

I just wanna do right by you

君のために正しくありたいんだ

Think your patience is wearing off

君はもう我慢の限界なんじゃないか

If you go, you know I'll be lost

君が行ってしまったら僕は迷子になってしまう

Have a marvelous time

最高の時間を過ごそう

I won't get you off of my mind

君を忘れないよ

 

メモ

cordial

「心のこもった」「誠心誠意」「礼儀正しい」

 

suspense

「サスペンス」「気掛かり」「あやふやな状態」