こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

On the Ground / Grace Ives 和訳

失恋の歌にも聞こえるし、人生の迷子の歌にも聞こえる。よくわからないけどいい歌。それにしてもグレースちゃんの歌う姿は何かが憑依しているみたいです。目がいっちゃってます。いつだったかマツコ・デラックス中森明菜を憑依型の歌手だと言って絶賛してたけど、いましたよここにも。

Hold it

待って

You never know, you just might need it

もしかするとあなたにはそれが必要かもよ

I wasn't looking for that feeling, but

私はそんな気持ち求めてなかった、でも

I put my palm out, he passes it off

手のひらを差し出すの、彼は無視するけど

 

Heavy

重い

I feel the weight between my fingers

指を通して重さを感じる

I feel the air, it's like the rush of the first time

あの空気も、初めてぶっ飛んだ時みたいに

 

The clouds, they start to sing

雲が歌い始めるわ

Like

こんな風に

 

I think I left it on the ground

地上に置いてきちゃったんだと思う

What I found

見つけたものを

I gotta take a look around

ちょっと見に行かないと

I wanna feel proud

自信が欲しいんだ

 

Wander

迷ってる

I'm headed off with no direction

目的もなくどこかへ向かってる

One thing that you forgot to tell me about was

あなたが私に言い忘れたことって

The weight of the words on my tongue

重くて私が言えずにいることかな

 

Spoken

言った

One time's enough to know the feeling

1回言えばあの気持ちがわかるよね

Mmm yeah, two time's enough

やっぱり2回

To know the reason around why

そのわけを知りたいから

 

The clouds, they start to scream

雲が叫び始める

Like

こんな風に

 

I think I left it on the ground

地上に置いてきちゃったんだと思う

What I found

見つけたものを

I gotta take a look around

ちょっと見に行かないと

I wanna feel proud

自信が欲しいんだ

 

Strange as it seems

おかしくなってるみたい

The clouds, they start to scream

雲が叫んでるように見えるほど

And the dirt turns into mud

土は泥になって

And the river has started to run

川は流れ始める

Strange as it seems

おかしくなってるみたい

The clouds, they start to scream

雲が叫んでるように見えるほど

Like

こんな風に

 

I think I left it on the ground

地上に置いてきちゃったんだと思う

What I found

見つけたものを

I gotta take a look around

ちょっと見に行かないと

I wanna feel proud

自信が欲しいんだ