こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Unconditional / Magdalena Bay 和訳

スウィートでグルーヴィーなエレクトロポップ。歌声も歌詞も甘々で胸キュンもの。MVも(?)可愛い。

Unconditional

何の条件もなく

I'll give you everything you'll ever want

あなたが欲しいものすべて与えてあげる

Unconditional

何の条件もなく

I'll tear another piece out of my heart

この心の一部を分けてあげる

 

Blowing through the afternoon

風が吹き抜ける午後

Brought you ten balloons

あなたに10個の風船を持っていった

Anything to be your fool

あなたのおもちゃになるものはなんだって、

Always holding out for something

いつも我慢しなきゃならない

 

Though I always overdo

それでも私はやり過ぎてしまう

Walk the world for you

あなたのためにこの世界を行くの

Running to my Waterloo

私のワーテルローへ飛んで行く

I'd give the planet up for one thing

私がこの星を離れる理由はただ一つ

 

Unconditional

何の条件もなく

I'll give you everything you'll ever want

あなたが欲しいものすべて与えてあげる

Unconditional

何の条件もなく

I'll tear another piece out of my heart

この心の一部を分けてあげる

 

Is it true, the things I do

本当なの?私が何をしても、

Won't change a thing for you?

あなたを変えられないなんて

Running to my Waterloo

私のワーテルローへ飛んで行く

I'd give the planet up for one thing

私がこの星を離れる理由はただ一つ

 

I am made of love

私は愛と、

Emotion and understanding

感情と知性でできている

I, am I enough?

いいのかな?

Always crying out for something

いつも泣き叫んでばかりで

 

Unconditional

何の条件もなく

I'll give you everything you'll ever want

あなたが欲しいものすべて与えてあげる

Unconditional

何の条件もなく

I'll tear another piece out of my heart

この心の一部を分けてあげる

 

I am made of love

私は愛でできている

Angel from above

天上の天使は

Sent down to deliver what you're dreaming of

あなたが夢に見たものを届けにやってきたの

 

Unconditional

何の条件もなく

I'll give you everything you'll ever want

あなたが欲しいものすべて与えてあげる

Unconditional

何の条件もなく

I'll tear another piece out of my heart

この心の一部を分けてあげる

 

メモ

unconditional

「無条件の」「絶対的な」

 

hold out for

「○○を求めて粘る」「持ちこたえる」「我慢する」

 

Waterloo

「大敗」「大失敗」

ベルギーにあるワーテルローでの戦いでナポレオンが大敗を喫したことから。