こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Nose Dive / Jack Glimpse 歌詞和訳

他の人と比べると自分ってなんもしてこなかったな。。 → なんかもう考えるのも嫌だからとりま楽しいことしよう!同じ思考回路してる人がいてなんかほっとした。ありがとう。

I've seen all my lives pass me by with rainbow sky's

虹が浮かぶ空とともに人生が通り過ぎていくのを見てきた

I will try to be alright

大丈夫にならないと

But sometimes I'll get up high and go

でも時々は高いところまで飛んでいこう

 

So let's all nose dive into the night

だから夜の中へ真っ逆さまに落ちていこう

Where we'll be fine

みんなが気持ちよくいられるところへ

And all of this noise ends

そしてこのノイズが止まるところへ

When we descend into this blissful bend

僕らは幸せが待つ曲がり角に降り立つんだ

 

I see all these paths lay before

目の前にはいろんな道がある

But I will pass

でも僕は通り過ぎるだろう

So I, I don't need anyone

だから僕には誰も必要ない

I'll just go have some fun

少し楽しめればそれでいいんだ

And let go all the past

過去は全部手放そう

To make the good times last

楽しい時間が続くように

We don't need anyone

僕らには誰も必要ない

We'll just go have some fun

少し楽しめればそれでいいんだ

And let go all the past

過去は全部手放そう

To make the good times last

楽しい時間が続くように

 

So let's all nose dive into the night

だから夜の中へ真っ逆さまに落ちていこう

Where we'll be fine

みんなが気持ちよくいられるところへ

And all of this noise ends

そしてこのノイズが止まるところへ

When we descend into this blissful bend

僕らは幸せが待つ曲がり角に降り立つんだ

 

Oh, the choice is clear

何を選ぶかははっきりしてる

Will I last the year

この一年持つかな

All my friends are gone

友達はみんなどこかに行ってしまった

I keep writing songs

歌を書き続けよう

Will I find the sun

太陽は見つかるかな

So I'll be someone

だから僕は変わろう

 

So let's all nose dive into the night

だから夜の中へ真っ逆さまに落ちていこう

Where we'll be fine

みんなが気持ちよくいられるところへ

And all of this noise ends

そしてこのノイズが止まるところへ

When we descend into this blissful bend

僕らは幸せが待つ曲がり角に降り立つんだ

 

メモ

nose dive

「急降下」