こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Bodyache / Purity Ring 歌詞和訳

心の傷が体の痛みとして現れるまで夜を泣き明かす様が描かれた、悲しく儚いけれども激情が込められた歌です。最初のピアノの旋律でもう「あ、好きー(若林風)」ってなったよ。

You said, you said

あなたは言った

"Turn the lights down, I wanna be alone"

「電気を消して、一人になりたいんだ」

I read your head away

あなたが何を考えているのか、私にはわかった

I couldn't stand how it pleaded

そう強く言われたのは耐えられなかったわ

I needed to take

言われたとおりにするしかなかったけれど

 

Take a break, take me down, take me down there

一息ついたら、私をそこへ連れて行って

I wanna stare at the tears, how they watered your years

その涙があなたの月日を濡らす様を見ていたい

 

I lied, now I'm lying awake

私は嘘をついた、私は今目覚めたまま横たわっている

I cried 'til my body ache

私は泣いた、体が痛みを感じるまで

 

You sweat, and you bled

あなたは血と汗を流していた

I couldn't look cause your body, your body would shake

その震えそうな体を見ることはできなかったわ

And you feared a lonely death

あなたは孤独に死を迎えることを恐れていた

Like a lake leaves you alone in her depths

湖の深くで一人取り残されるように

 

Take a break, take me down, take me down there

一息ついたら、私をそこへ連れて行って

I wanna stare at the tears, how they watered your years

その涙があなたの月日を濡らす様を見ていたい

 

I lied, now I'm lying awake

私は嘘をついた、私は今目覚めたまま横たわっている

I cried 'til my body ache

私は泣いた、体が痛みを感じるまで

 

I wanna know what's your

I wanna know what's your quietest feeling

知りたいの、あなたにとって一番静かな感情が何なのか

I saw you break out, I saw you break out

あなたの中で何かが爆発するのを見たわ

Saw you unreeling

まるで解き放たれたように

 

I lied, now I'm lying awake

私は嘘をついた、私は今目覚めたまま横たわっている

I cried 'til my body ache

私は泣いた、体が痛みを感じるまで

I lie, now I'm lying awake

Now I'm lying awake, now I'm lying awake

私は嘘をついた、私は今目覚めたまま横たわっている

 

I lied, now I'm lying awake

私は嘘をついた、私は今目覚めたまま横たわっている

I cried 'til my body ache

私は泣いた、体が痛みを感じるまで

 

Now I'm lying awake, now I'm lying awake

私は今目覚めたまま横たわっている

Until my body ache, until my body ache

体が痛みを感じるまで

I, I, I cried 'til my body...

Body ache

Body

私は泣いた、体が痛みを感じるまで

 

メモ

plead

「嘆願する」

 

break out

「勃発する」「急に○○しだす」「逃げ出す」「怒り出す」

 

unreel

リールに巻いていた糸を「繰り出す」