こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Come On Little Heartbreaker / Little Birdy 歌詞和訳

この方の母性や慈愛が滲み出ていて色っぽい歌声がたまらんのよ。

Everybody knows the reason why

みんなわけを知ってる

I choke and choke I dont know why, why

私は何度も言葉をつっかえる、なんでだろう

But its so hard on you to go and throw somebody's heart in the washer

誰かの心を洗濯機に突っ込むのはつらいものでしょ

But you are my lover for tonight

でも今夜、あなたは私の恋人

 

Baby I know things could be easier if we tried

私たち、努力すればうまくいったと思うの

Oh the tangles are too much to explain to the world

ああ、世界に説明するには事情がもつれすぎている

 

Now that everything's set in stone (oh so I lie)

もう全部決まってしまったこと(そんなことないけど)

You push me so far that I cannot move

身動きが取れないほど、あなたは私を遠くへ突き放した

But its so hard on you to go and find someone who's honest and right

誠実で正直な人なんて簡単には見つからないものでしょ

But you are my lover for tonight

でも今夜、あなたは私の恋人

 

Baby I know things could be easier if we tried

私たち、努力すればうまくいったと思うの

Oh the tangles are too much to explain to the world

ああ、世界に説明するには事情がもつれすぎている

 

Come one little heartbreaker

心が傷ついている君、こっちへおいで

Loosen up for a lifetime baby

これからは力を抜いていい

You and me are heading straight upstream

私たちは真っ直ぐ上を向いているわ

 

Baby I know things could be easier if we tried

私たち、努力すればうまくいったと思うの

Oh the tangles are too much to explain to the world

ああ、世界に説明するには事情がもつれすぎている

 

メモ

set in stone

石に刻む=修正不能から「確定する」の意。

 

loosen up

「緩める」「くつろぐ」