こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Southwark / Yumi Zouma 歌詞和訳

"I am imperfectly yours(私は半端にあなたのもの)"というサビの歌詞が印象的な歌。曲の初めには相手に失望しているともとれる描写がされているので、相手から心が離れていくけれども完全には捨てられない、情のようなものが込められているのかもしれません。センチメンタル&ポップなサウンドもきゅんです。

Searching for a sign or a reason to leave, or a reason to cry

きっかけを探してる、もしくはここから離れるか泣いていい理由を

I could never believe you could take me there or lead me home

あなたが連れて行ってくれるとか、家まで送ってくれるだろうなんて思ったことはなかった

Standing in the back by the rest of my friends

By the time that you’d left, it was time to extend

あなたが帰る頃、友達みんなの後ろに立っていたわ

あなたを引き止めたかったのよ

Please don’t leave me here or let me go

置いていかないで、放っておかないでよ

 

Oh and I am imperfectly yours

私は半端にあなたのもの

(Can we get by without your love?)

(君の愛なしじゃやっていけない)

Oh and I am imperfectly yours

私は半端にあなたのもの

(You give me trust, you give me lust, can we get by without your love?)

(君は信頼と欲望をくれた、君の愛なしじゃやっていけない)

Oh and I am imperfectly yours

私は半端にあなたのもの

(You give me trust, you give me lust, can we get by without your love?)

(君は信頼と欲望をくれた、君の愛なしじゃやっていけない)

Oh and I am imperfectly yours

私は半端にあなたのもの

(You give me trust, you give me lust, can we get by without your love?)

(君は信頼と欲望をくれた、君の愛なしじゃやっていけない)

 

Written in your past was a story untold

あなたの過去に綴られたのは語られぬ物語

When I wasn’t so smart I was letting off smoke

頭が悪かった頃の私は煙を吐いていた

Like a cigarette or dying flame

煙草や消えかけの火の

Turning in my head and I wonder if I could be dancing the steps

煙は頭の中を回ってる、ステップを踏みながら踊れるかしら

Is it true that we try but we all pretend we’re not to blame?

頑張っていても、みんな責任は取らないふりをしているって本当なの

 

Oh and I am imperfectly yours

私は半端にあなたのもの

(Can we get by without your love?)

(君の愛なしじゃやっていけない)

Oh and I am imperfectly yours

私は半端にあなたのもの

(You give me trust, you give me lust, can we get by without your love?)

(君は信頼と欲望をくれた、君の愛なしじゃやっていけない)

Oh and I am imperfectly yours

私は半端にあなたのもの

(You give me trust, you give me lust, can we get by without your love?)

(君は信頼と欲望をくれた、君の愛なしじゃやっていけない)

Oh and I am imperfectly yours

私は半端にあなたのもの

(You give me trust, you give me lust, can we get by without your love?)

(君は信頼と欲望をくれた、君の愛なしじゃやっていけない)

 

メモ

Southwark

ロンドンにある区の名前。サザーク区。