こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

could / HOAX 歌詞和訳

ドラマチックなメロディーとエモーショナルな歌声がぐっとくる曲。不安な現実を生きる限界メンタルが描写された歌詞にも共感。夜、考え事で眠れなくなるのわかりみしかないぜ。。

It was late at night

夜が更けると

You Tossed and Turned

君は寝返りを打った

As Thoughts began to Play

考え事を始めるように

“How can this be life?”

「本当にこれが私の人生?」

Everyday I watch us waste away

日がたつにつれ、僕らは弱っていく

Saving up the time

時間を惜しむのは

To spend it all on mindless entertainment

無心で見られるエンターテイメントに費やすため

As if we’d find some sort of reason behind

This need to survive

まるで生きていくのに必要な理由を見つけるように

 

We could be right

僕らは正しいのかもしれない

Or we Could be Wrong, Together

もしくはどちらも間違っているのかもしれない

When Daffodil Skies

水仙の空の時

They Bloom in the Darkest Weather

暗雲が立ち込めても花々は咲き誇る

Make Up a Lie -

嘘をついているんだろう

 

Tell yourself you’re fine

君は自分に大丈夫だと言い聞かせて

Like your mother and father did before

君の母さんや父さんがそうしたように

Eat yourself alive

食べるのは自分を生かしておくため

You open up but the words

口を開いても言葉は

Are all tongue-tied

つかえるばかり

Pulling back the blinds

ブラインドは下ろされている

Is this the world you Pictured here before?

この世界は君が想像していたものなのか

Struggling to find some sort of reason behind

This need to survive

生きていくのに必要な理由を見つけられるようにもがいているんだろう

 

We could be right

僕らは正しいのかもしれない

Or we Could be Wrong, Together

もしくはどちらも間違っているのかもしれない

When Daffodil Skies

水仙の空の時

They Bloom in the Darkest Weather

暗雲が立ち込めても花々は咲き誇る

Make Up a Lie -

嘘をつくんだ

Say that It’s now or never

今しかないんだと

It’s just you and I

ここには君と僕だけ

 

It was late at night

夜が更けると

You tossed and turned

君は寝返りを打った

Till morning broke to day

朝から昼になるまで

Put on That broken smile

壊れたような笑みを浮かべて

Tomorrow come, you’ll do it

明日を迎える、君にならできるさ

All A…

なんでも

 

We could be right

僕らは正しいのかもしれない

Or we Could be Wrong, Together

もしくはどちらも間違っているのかもしれない

When Daffodil Skies

水仙の空の時

They Bloom in the Darkest Weather

暗雲が立ち込めても花々は咲き誇る

Make Up a Lie -

嘘をつくんだ

Say that It’s now or never

今しかないんだと

It’s just you and I

ここには君と僕だけ

Alone through the worst and better

良いときも悪いときも二人なら乗り越えていける

 

メモ

toss and turn

「寝返りを打つ」

 

waste away

「衰弱する」「浪費する」

 

daffodil

カナリア色」「ラッパスイセン