こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Going Home to a Party / JW Francis 歌詞和訳

JW Francisはユニークでハッピーな楽曲が多いですが、そのハッピーの裏には暗い過去があることが歌の中で仄めかされていて、そのへんの路上ミュージシャンみたいな(すまん)薄っぺらさを感じなくていいんですよね、こじらせ陰キャとしては。こういう苦労の末に明るく生きようと頑張ってることが感じられるハッピーソングだと素直に、私もがんばろ。と思えます。あれ、「お姉ちゃんってクソめんどいね!」という幻聴が聞こえる。

I'm going home now

今から帰るよ

And I'm headed straight to you

真っ直ぐ君のところへ

I'll get there somehow

どうにか辿り着くはずさ

You've always shown me what to do

君はいつも僕に道を示してくれたから

 

We've come

僕らはやってきたんだ

This far for you

この道のりを、君のために

To be here

ここに来るために

Now it's time you enjoy you

さあ、君自身を楽しんで

 

I wanna kiss them on the lips

みんなの唇にキスしたい

Give them all my love

僕の愛を届けたいんだ

Give her everything she wants

彼女が欲しいものは全部あげたい

And the moon above

空に浮かぶ月さえも

I wanna free our little minds

みんなの心を解き放ちたい

And our bodies too

みんなの体も

Party every night

毎晩パーティーしよう

You can come through

君もおいでよ

You can do about anything you wanna do

やりたいこと、なんだってやっていい

Just tell me when you're leaving 'cause I'm coming with you

帰る時は教えて、一緒に行くから

 

Flashback to last year

去年のことがフラッシュバックする

I was alonе and hurting bad

僕は独りぼっちで、ひどく傷ついていた

Turns out I need you

僕には君が必要なんだとわかると

My radio dialed to your station at last

ついに僕のラジオは君の局にダイアルを合わせた

 

It's time

もういいよ

It's time for you

もういいんだよ

To feel good

楽しくなっても

It's timе you enjoy you

さあ、君自身を楽しんで

 

I wanna kiss them on the lips

みんなの唇にキスしたい

Give them all my love

僕の愛を届けたいんだ

Give her everything she wants

彼女が欲しいものは全部あげたい

And the moon above

空に浮かぶ月さえも

I wanna free our little minds

みんなの心を解き放ちたい

And our bodies too

みんなの体も

Party every night

毎晩パーティーしよう

You can come through

君もおいでよ

You can do about anything you wanna do

やりたいこと、なんだってやっていい

Just tell me when you're leaving 'cause I'm coming with you

帰る時は教えて、一緒に行くから

 

メモ

little mind

「狭量な人、考え」