こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Thick and Thin / Okey Dokey & Dent May 歌詞和訳

リラックスムードでサイケデリックなポップサウンドと豊かなハーモニーにきゅんです。歌詞にはつらかった時期に助けてくれた友人への感謝と尊敬が綴られています。きっとこうやって素直に気持ちを伝えられるから友達に恵まれるのよね。

Once upon a time

A friend like you was hard to find

君のような友達は見つからなかった

This world felt so unkind

この世界はなんて世知辛いんだと思ったよ

And when I could not see

何も見えなかったとき

You shined a little light for me

君は僕に小さな明かりをつけてくれた

I owe my life to you

君は僕を救ってくれたんだ

 

Now you don't have to worry about being lonely

もう一人になるんじゃないかと心配しなくていい

Ever again, man

これからずっとね

 

Through thick and thin

どんな時も

If you need a friend

友達が必要なら

When lost in the night

夜の中を彷徨っていても

I'll shine a light

僕が光を灯そう

I'll do all I can

できることならなんでもするよ

When darkness closes in

暗闇が忍び寄ってきても

I'll shine a light

僕が光を灯そう

I'll shine a light

僕が光を灯そう

 

Back when I was down

昔、心が折れた時

I could not lift my heart from the ground

僕はどうしても立ち上がることができなかった

You turned it all around

君はそんな状況をひっくり返してくれた

The least that I can do

僕にできるのは

Is to shine a little light for you

君に小さな明かりをつけてあげることくらい

It's the least that I can do

それが僕にできるせめてものことだ

 

Now you don't have to worry about being lonely

もう一人になるんじゃないかと心配しなくていい

Ever again, man

これからずっとね

 

Through thick and thin

どんな時も

If you need a friend

友達が必要なら

When lost in the night

夜の中を彷徨っていても

I'll shine a light

僕が光を灯そう

I'll do all I can

できることならなんでもするよ

When darkness closes in

暗闇が忍び寄ってきても

I'll shine a light

僕が光を灯そう

I'll shine a light

僕が光を灯そう

 

In the dark, I could not see

暗闇の中で何も見えなかったとき

You shined a little light on me

君は僕に小さな明かりをつけてくれた

Now it's the least that I can do

今僕にできるのは

To shine a little light on you

君に小さな明かりをつけてあげることくらいだ

 

Through thick and thin

どんな時も

If you need a friend

友達が必要なら

When lost in the night

夜の中を彷徨っていても

I'll shine a light

僕が光を灯そう

I'll do all I can

できることならなんでもするよ

When darkness closes in

暗闇が忍び寄ってきても

I'll shine a light

僕が光を灯そう

I'll shine a light

僕が光を灯そう

 

メモ

I owe you my life

「あなたは私の命の恩人」

 

through thick and thin

厚いのも薄いのも通してと書いて「いいときも悪いときも」

 

lift one's heart

「元気づける」