こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Obsessed / Hatchie 歌詞和訳

ドリームポップ×シューゲイズの美麗メロディーとセンチメンタルな歌詞が甘酸っぱいポップソング。ツアーのオフシーンが収められたMVも素敵。アメリカ行きたいわあ。

(I get a little bit obsessed, but it's)

(I get a little bit obsessed, but it’s)

(I get a little bit obsessed, but it's)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

 

Never one to light up a room on entry

部屋に入る時、明かりはつけない

Figured it's part of the charm and it’s nothing to shame

それは私の面白いところで、恥ずかしいことじゃない

Bug my friends, then cry about being lonely

友達の話を盗み聞いて、独りぼっちであることに泣いた

Let Friday ruin my Saturday yet again

金曜日はまた土曜日を台無しにする

 

You were the one, you were the one

あなただった

Who told me to run, told me to run

私に逃げろと言ったのは

Give it a try, get out alive

戦え、生きるんだと

But I can't be fun, you're the only one

でも笑えなかった、私にはあなたしかいないから

 

(I get a little bit obsessed, but it's)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

It's okay, yeah, it's okay that I do

それでいいの

(I get a little bit obsessed, but it's)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

But it's okay, yeah, it’s okay that I do

でもそれでいいの

I get a little bit obsessed, but it’s

なんだか取り付かれているみたい、でもそれは

(I get a little bit obsessed, but it's)

(I get a little bit obsessed, but it’s)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

 

Met you at a party at the Taylor teens'

あなたに出会ったのはテイラー・ティーンズでのパーティーだった

The only one who didn't stare straight through

あなただけが真っ直ぐ見つめ返してこなかったわ

Hung myself out to dry 'til you let me in

私を引き入れてくれるまで、見て見ぬふりをしていた

That’s when I knew I'd clip my wings, do anything for you

その時この翼を折って、あなたの為に何でもしようと思ったの

 

You were the one, you were the one

あなただった

Who told me to run, told me to run

私に逃げろと言ったのは

Give it a try, get out alive

戦え、生きるんだと

But I can't be fun, you're the only one

でも笑えなかった、私にはあなたしかいないから

 

(I get a little bit obsessed, but it's)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

It's okay, yeah, it's okay that I do

それでいいの

(I get a little bit obsessed, but it's)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

But it's okay, yeah, it’s okay that I do

でもそれでいいの

I get a little bit obsessed, but it’s

なんだか取り付かれているみたい、でもそれは

(I get a little bit obsessed, but it's)

(I get a little bit obsessed, but it’s)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

 

And maybe you'll outgrow me

たぶんあなたのおかげで成長するか

Or maybe you'll follow me down

あなたに追いかけられることになるでしょう

What happens when the love you give

与えた愛より

Is greater than you receive?

受け取る愛の方が大きくなったらどうなると思う?

 

You were the one, you were the one

あなただった

Who told me to run, told me to run

私に逃げろと言ったのは

Give it a try, get out alive

戦え、生きるんだと

But I can't be fun, you're the only one

でも笑えなかった、私にはあなたしかいないから

 

(I get a little bit obsessed, but it's)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

It's okay, yeah, it's okay that I do

それでいいの

(I get a little bit obsessed, but it's)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

But it's okay, yeah, it’s okay that I do

でもそれでいいの

I get a little bit obsessed, but it’s

なんだか取り付かれているみたい、でもそれは

(I get a little bit obsessed, but it's)

(I get a little bit obsessed, but it’s)

(なんだか取り付かれているみたい、でもそれは)

 

メモ

obsessed

「取りつかれた」「心を奪われている」

 

bug

「一時的に熱中すること」「盗聴する」

 

hung someone out to dry

「見捨てる」「見て見ぬふりをする」