こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

someone to be there / sophie meiers 歌詞和訳

原宿系個性派ファッションの歌姫、sophie meiersさん。奇抜なルックスだけどこのsomeone to be thereはすっと耳に馴染み、どこか儚げな雰囲気のポップソングです。歌詞には不誠実な相手を責めながらも未練が捨てきれない複雑な気持ちが綴られています。

Lay, right where you left, I should have known

あなたの離れた場所で横になる、わかっているべきだった

I could have guessed, stay stuck in the past

予想しておくべきだった、まだ過去に囚われているわ

Think of your face, wish you the best

あなたの顔を思い浮かべて、あなたが幸せであることを願っている

 

Don't you say a word, I think for what it's worth

何も言わないで、私が思うに

Everything I learned will stick around

学んだことは何であれ頭に残るのだと思うの

I feel the tears and choke 'em down

涙が流れる感触がして、嗚咽が漏れた

 

You told me you've been waiting, waiting

あなたは言ったわ、ずっと待っていたのだと

For someone who can take it, take it

受け入れてくれる人を

Someone who appreciates the care

優しさに気づいてくれる人を

Who always needed someone to be there

いつもそばに誰かが必要な人を

 

You know, I've been alone

私は孤独だった

Why did you tell me, I have a home

どうして私には帰る場所があると言ったの

I have a place, somewhere that's safe

どこかに安心できる場所はあると

Somewhere to go, if I need to stay?

行くべき場所があると、ならここに留まる必要あるかしら

 

How could you tell me with a straight face

どうしてそんな澄ました顔で言えるの

That I could trust you and what you say?

あなたのこともあなたの言うことも信じろだなんて

Don't think you know what that means to me

それが私にとってどんな意味があるかあなたにはわからないでしょうね

And if you leave me, I would just break

あなたが私の元を離れていくなら、この関係を壊すわ

 

You told me you've been waiting, waiting

あなたは言ったわ、ずっと待っていたのだと

For someone who can take it, take it

受け入れてくれる人を

Someone who appreciates the care

優しさに気づいてくれる人を

Who always needed someone to be there

いつもそばに誰かが必要な人を