こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Away From the Castle / Video Age 歌詞和訳

Video Ageはニューオーリンズ出身のインディーポップデュオ。このAway From the Castleは軽快なメロディとおとぎ話のような世界観がどこか懐かしく和やかな雰囲気の一曲。なんとなく意味深な歌詞も味わい深くていい感じです。

I’m out in the country

僕は国を追いやられた

Been foolin’ around in the country

国では遊び回ってばかりで

Got myself up and off the scene, oh yeah

覚悟を決めてそこから離れたんだ

Sure gets cold here at night

ここの夜はとても冷え込む

I got the fire I can’t seem to light

火をつけても、明るくならない

I’ve been workin’ on make believe, uh-huh

僕はずっと何者かのふりをしていたんだろう

 

Pull me back, let that slingshot set me free

僕を引き戻して、パチンコで飛ばして自由にして

Telephone ring, I thought a scam was likely

電話が鳴ると詐欺なんじゃないかと思っていた

I’ll go back when they come out here and make me

From my house out in the trees

彼らがここへきて、この木立に建つ家から連れ出されたら国へ戻ろう

 

Heard word from the castle

城から言葉が発せられた

Queen waves the pink colored tassel

女王がピンクの房飾りをなびかせる

I forgot what I was gonna say, oh no

僕は何を言おうとしていたのか忘れてしまったよ

Turn around but thе sound, it got louder

背を向けるけれど、その声はどんどん大きくなっていった

Bell rings at the top of thе hour

時刻を告げる鐘が鳴ったら

Pretty soon I’m gonna run away, uh-huh

すぐに僕は逃げなきゃならないだろう

 

Pull me back, let that slingshot set me free

僕を引き戻して、パチンコで飛ばして自由にして

Telephone ring, I thought a scam was likely

電話が鳴ると詐欺なんじゃないかと思っていた

I’ll go back when they come out here and make me

From my house out in the trees

彼らがここへきて、この木立に建つ家から連れ出されたら国へ戻ろう

 

Queen of the castle wearin’ my crown

城に住む女王は僕の王冠を被り

King of the castle, all fall down (Out in the country)

王は陥落する(国を追いやられて)

 

I built my castle out of earth and wood, oh yeah

僕は土と木で城を建てたよ

 

Pull me back, let that slingshot set me free

僕を引き戻して、パチンコで飛ばして自由にして

Telephone ring, I thought a scam was likely

電話が鳴ると詐欺なんじゃないかと思っていた

I’ll go back when they come out here and make me

From my house out in the trees

彼らがここへきて、この木立に建つ家から連れ出されたら国へ戻ろう

 

メモ

out in the country

「ド田舎」

 

make believe

「○○と見せかける」

 

slingshot

「ぱちんこ」

 

scam

「詐欺」