こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Hotel Valet / Tennis 歌詞和訳

ホテルのボーイと給仕係の情事を描いた歌。引き算の美学が冴えわたるメロディーがこのストーリーの艶っぽさをより演出しています。

I've been up

私は空の上にいた

In the clouds

雲の中に

Only you can

あなただけよ

Bring me back to my body

私を体に引き戻すことができるのは

 

You worked the graveyards and you slept through the day

あなたは墓地で仕事をし、一日中眠っていた

Wearing the uniform of hotel valet

ホテルのボーイの制服を着て

I worked the kitchen when I carried your plate

私は厨房で仕事をしていた、あなたの皿を運んでいた時

Who would've known that I was serving you fate?

私はあなたの運命を運んでいたのだと誰にわかったでしょう

 

What had I been doing?

私は何をしていたのだろう

Was I at the door listening?

ドアの前で聞き耳を立てていたのかしら

What had I been doing?

私は何をしていたのだろう

Was I at the door listening?

ドアの前で聞き耳を立てていたのかしら

What had I been doing?

私は何をしていたのだろう

Was I at the door listening?

ドアの前で聞き耳を立てていたのかしら

To your frantic Latin

焦ったように話すあなたのラテン語

I was at the door

私はドアの前にいた

 

I was at the door

私はドアの前にいた

 

Down my neck

首の下をしたたる

Beads of sweat

汗の玉

Nothing untouched

触れられていない場所はなかった

Not my face, not my body

顔も、体も

 

You worked the graveyards and you slept through the day

あなたは墓地で仕事をし、一日中眠っていた

Wearing the uniform of hotel valet

ホテルのボーイの制服を着て

I worked the kitchen when I carried your plate

私は厨房で仕事をしていた、あなたお皿を運んでいた時

Who would've known that I was serving you fate?

私はあなたの運命を運んでいたのだと誰にわかったでしょう

 

Been to the fountain

泉へ向かい

Drink from the fountain

泉の水を飲んだ

 

What had I been doing?

私は何をしていたのだろう

Was I at the door listening?

ドアの前で聞き耳を立てていたのかしら

What had I been doing?

私は何をしていたのだろう

Was I at the door listening?

ドアの前で聞き耳を立てていたのかしら

What had I been doing?

私は何をしていたのだろう

Was I at the door listening?

ドアの前で聞き耳を立てていたのかしら

To your frantic Latin

焦ったように話すあなたのラテン語

To a stone cold miracle

冷え切った奇跡に

 

Baby, I've been stacking cups

カップを積み重ねていたの

Over and under, I raised the stakes

上に下に、私は賭けを増やした

Saw the sun come up rearranging cups

太陽が昇るのを見て、カップを並べていた

In and out of the kitchen hands full of plates

厨房の中と外、両手いっぱいの皿を持って

Hands full of plates

両手いっぱいの皿を持って

 

メモ

valet

「従者」

 

frantic

「必死の」「慌ただしい」スラングで「素晴らしい」

 

stake

「賭け金」「賞金」