こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Beach Boy / BENEE 歌詞和訳

ベニーことステラ・ローズ・ベネットはニュージーランドオークランドで活動するソロアーティスト。ストリートファッションに身を包み、やんちゃそうなルックスですが、この曲はリラックスムードでおしゃんなポップソング。

ちなみに彼女にとってのビーチは故郷のオークランドにあるピハという場所であるようです。崖と原生林に囲まれた黒砂の海岸で、彼女はよくそこで遊んだそう。タイトルのビーチ・ボーイとは彼女にこの上ない安らぎを与えてくれる恋人を表しているのかも。

You're quiet and I'm loud, it's never a bore

あなたは静かで私はうるさくて、一度も退屈しなかった

It makes sense, the difference, but what's distance for?

それはそうよね、私たちは違う、でもどうしてこんなに距離を感じるの

Do I make you feel something?

あなたは私をどう思ったんだろう

Sometimes I wanna feel nothin'

私は時々忘れてしまいたいと思うわ

Drive me crazy on the freeway

思いが暴走して止まらない

You go too fast, I get upset, babe

あなたはもう遠く先へ行ってしまった、私は焦ってる

And I hate it, but I just fake it

そんなの嫌なの、でもその気持ちは隠してる

 

Beach boy, be my bitch babe

ビーチ・ボーイ、私のビッチになってよ

If it's only for a day, take me out, but I won't stay

たった一日でもいいから私を連れ出して、ずっと一緒にはいられないけど

Beach boy, be my beach babe, be my bitch

ビーチ・ボーイ、私のビーチになって、私のビッチになってよ

For a day, for a day, be my beach babe

一日でいいから、私のビーチになって

You're my beach boy, be my beach babe

あなたは私のビーチ・ボーイ、私のビーチになって

Even if it's only for a day

たった一日でも

Be my beach babe

私のビーチになって

 

And I hate it, God I hate it when you

嫌なの、あなたが

Yeah, I hate it, when you talk about me leaving, oh

嫌なの、あなたが行っていいと私に言うのは

Don't wanna think about me leaving, no

私が離れていくなんて考えてほしくない

Drive me crazy, but it's okay

頭がおかしくなるわ、でもいいの

We're by the ocean, think we need a break

二人で海にいると、私たちには立ち止まる時間が必要だと思う

Maybe this ain't it, but I still want this

たぶんこれは違う、でも私は今もそうしたいと思ってる

 

Beach boy, be my bitch babe

ビーチ・ボーイ、私のビッチになってよ

If it's only for a day, take me out, but I won't stay

たった一日でもいいから私を連れ出して、ずっと一緒にはいられないけど

Beach boy, be my beach babe, be my bitch

ビーチ・ボーイ、私のビーチになって、私のビッチになってよ

For a day, for a day, be my beach babe

一日でいいから、私のビーチになって

You're my beach boy, be my beach babe

あなたは私のビーチ・ボーイ、私のビーチになって

Even if it's only for a day

たった一日でも

Be my beach babe

私のビーチになって

 

You're my beach boy (You're my beach boy)

あなたは私のビーチ・ボーイ(あなたは私のビーチ・ボーイ)

You're my beach boy (Be my beach babe)

あなたは私のビーチ・ボーイ(私のビーチになって)

You're my beach boy (Even if it's only for a day)

あなたは私のビーチ・ボーイ(たった一日でも)

You're my beach boy (Be my beach babe)

あなたは私のビーチ・ボーイ(私のビーチになって)

You're my beach boy

You're my beach boy

You're my beach boy

あなたは私のビーチ・ボーイ

 

Boy, be my beach babe (You're my beach boy)

私のビーチになって(あなたは私のビーチ・ボーイ)

If it's only for a day (You're my beach boy)

たった一日でも(あなたは私のビーチ・ボーイ)

Be my beach babe (You're my beach boy)

私のビーチになって(あなたは私のビーチ・ボーイ)

 

メモ

freeway

「高速道路」