こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

He Gets Me High / Dum Dum Girls 歌詞和訳

ノイジーサイケデリックなロックサウンドがたまらん猛烈ラブソングでDum Dum Girlsといえばこうだよね~な曲。マジで復活してほしい。

I put so much into your smile

あなたの笑顔のためならなんでもするわ

It gets me by, it gets me high

それで生きていけるし、いい気分になれるの

So much weight upon your voice

あなたの声にはとても重みがあって

I have no choice, I have no choice

私は抗うことができない

(Have no choice)

(抗うことができない)

 

I hold my breath till you come back

あなたが帰ってくるまで生きた心地がしない

The picture's black, the picture's black

目の前が真っ暗よ

I promised not to call you back

あなたに電話を返さないと誓ったけど

But heaven knows I can't keep it

できるはずないこと、神様は見抜いてる

(Can't keep it)

(できるはずないわ)

 

Oh words don't fail me now

今なら言える

I must win you over somehow

To this side of the dream

この夢ではあなたに勝ち越させてあげないと

You've brought me to my knees

あなたはずっと私を屈服させてきたのよ

 

I will safe this night's confession

今夜の告白は守り抜くわ

It's my obsession, I learnt no lesson

それは私の思い込みで、何も学べていないけれど

You had brought me life I miss

あなたは私に命をくれた

An electric faith with a cosmic kiss

宇宙のキスで痺れるような運命をくれたのよ

(Cosmic kiss)

(宇宙のキスで)

 

Could not help it if I tried

どうしてもやめられない

 

His lips alone give the breath of life

あの人の唇だけが命の息吹を与えられる

I do not care when, how or why

いつ、どうやって、なぜ、そんなことはどうでもいい

He gets me high, he gets me high

あの人は私をいい気分にしてくれる

(Gets me high)

(いい気分に)

 

Oh words don't fail me now

今なら言える

I must win you over somehow

To this side of the dream

この夢ではあなたに勝ち越させてあげないと

You've brought me to my knees

あなたはずっと私を屈服させてきたのよ

 

Oh to be your destiny

あなたの運命の人になること

Is all I ever want to be

私が望んでいるのはそれだけ

 

He gets me high, he gets me high

He gets me high, he gets me high

He gets me high, he gets me high

He gets me high, he gets me high

He gets me high, he gets me high

He gets me high, he gets me high

あの人は私をいい気分にしてくれる

 

メモ

words fail me

「うまく言い表せない」「言葉が出ない」