こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Poem #2 / Niall Mutter 歌詞和訳

甘美なノスタルジーを感じるドリームポップ。クライマックスにかけてドラマチックに展開していくメロディーにきゅんです。

I get lost and alone in my head

想像の中で僕は孤独に彷徨っている

Find it in yourself to remind you what's left

残されたものを思い出すには自分の中を探してみて

Read between the lines of the poems that you left

自分で書いたポエムの行間を読んで

And you tell yourself that nothing lasts forever

永遠に続くものなんてないと君は自分に言い聞かせる

Will we be together?

僕らはこれからも一緒にいられるだろうか

I won't wait for the day to never show you what your missing

君が失くしたものを教えなくていい日が来るのを待つ気はない

Well I don't want to listen

聞きたくないよ

Tell the voice tenderly oh the ground is where I'll be

優しく語り掛けるその声、ここが僕の居場所なんだ

Will you be next to me?

君は僕の隣にいてくれるだろうか

 

You hum along while I sing

僕の歌に合わせて君はハミングする

Tell me everything that you saw in your dreams

夢で見たものすべて僕に教えて

In the morning light it bleeds through up my sleeve

朝になると日の光が袖から滲む

And I tell myself that nothing last forever

そして僕は永遠に続くものなどないと自分に言い聞かせる

For now we're still together

今、まだ僕らは一緒にいる

Is it real or pretend well I can hear your eyes their screaming 

本物か見せかけか、君の瞳が叫ぶのが聞こえる

And I hold on to the feeling

僕は同じ気持ちのまま

Hold me close can't you see oh heaven nothing last forever 

僕を抱き寄せて、天国が見えないか?永遠に続くものなんてない

And you think you're so clever don't you?

君は自分を賢いと思っている、そうだろう?