こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Bumper / Cults 歌詞和訳

カップルの修羅場から仲直りまでのストーリーが男女ボーカルの掛け合いで歌われる、ちょっと古めかしい構成の歌。でも好き。カルツのファーストアルバムは至高よね。。

He had been untrue

彼は誠実じゃなかった

I had learned of all his lies

彼の嘘は全部知ってるわ

I took a look in her eyes

彼女の目を見つめたら

And she caught me by surprise

驚いたよ

I threw his shit on the floor

私は彼の持ち物を床にばら撒いた

She rushed me out of the door

彼女は僕を追い出した

He tried to explain

彼は説明したがってた

I didn't do anything

僕は何もしてないよ

 

Knew that he was bad

いい人じゃないってわかってた

Never knew just what he had

でも彼の本質をわかってなかったの

I still don't have a line

まだなんて言えばいいのかわからないけど

But I'll find one soon in time

すぐに見つけてみせるさ

Started crying my eyes out

涙が止まらない

I drive my car and boost out

車を出して、スピードを上げた

I wish we never met

出会わなければ良かった

I never had a regret

僕は後悔したことない

I've had it up to here

ここまで来たら

I can't take this any more

もう我慢できない

If she's this crazy now

彼女がこんなに怒り狂うなら

There's no telling what's in store

これからどうなるかわからないな

 

Maybe I should start a life with someone new

And give up all my hopes for

もう諦めて、新しい人と新しい人生を始めるべきなのかも

 

I went down the drive

ドライブに出かけたら

And he caught me by surprise

驚いたわ

I took a look in her eyes

彼女の目を見つめたら

Said "I need you in my life"

「私にはあなたが必要」と言われたよ

I'm in love with him

私は彼が好き

I'm in love with her

僕は彼女が好きだ

We gotta give it a chance

一緒にやり直そう

 

メモ

what's in store

「何が待ち受けているか」