こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Party of the Century / Katy Kirby 歌詞和訳

ナッシュビルを拠点に活動するシンガーソングライター。穏やかなフォーク調のメロディーとうっすらと世界への絶望が滲んだ歌詞が個性的です。

You think it's ethically suspicious

あなたは倫理的に問題があると思うのね

To bring someone into a world like this

こんな世界に誰かを引き込もうとすることに

But you've got the best smile

でもあなたは最高の笑顔を浮かべていたじゃない

Anyone could ask to inherit

誰にも受け継ぐ権利はあるし、

And baby, I know you're so good with kids

ベイビー、あなたは子供にとても優しい

You're my worst survival strategy

あなたは私にとって最悪の生存戦略

Last safety match I've got to light up

最後のマッチは私が着けなきゃいけない

Happy anniversary, I'm happy as I'll ever be

おめでとう、きっとこれからも私は幸せ

And I still wanna make love in this club

そしてまだこのクラブで愛し合っていたい

 

I've been stealing pies from windowsills

窓辺にあったパイを盗んだ

Double-triple backflip off the high dive

飛び込み台からダブルトリプル・バックフリップを決めた

Bribing you back to me with sugar cubes

角砂糖であなたに賄賂を返した

But is that really such a crime?

でもそれってそんなに悪いことなのかな

 

'Cause baby, you're a time-bound entity

だってベイビー、あなたの存在には期限がある

Event, like me

私もそう

And we're the party of the century

私たちは世紀のパーティー

That makes you like a sunset

あなたを夕日のように

That makes you like a snowstorm

吹雪のように

That makes you like a drought

干ばつのように

That makes you like a war

戦争のようにするの

 

メモ

ethically

「倫理的に」

 

inherit

「受け継ぐ」

 

safety match

「安全マッチ」箱の横面で擦るタイプのマッチのこと。

 

bribe

「賄賂」

 

time-bound

期限を定めること。

 

entity

「実在」「存在」

 

drought

「干ばつ」