こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Don't Worry / Scoobert Doobert 歌詞和訳

仕事で大半が潰れる毎日に残されたわずかな自由時間で猫動画見るのを我慢しながら自分をアップデートするために瞑想して、外国語の勉強して、ダイエットして...あれ、自分が本当にしたいことってなんだっけ?って現代人あるあるですよね。Scoobert Doobertさんはフツーの人がリアルに抱えてるモヤモヤを再現するのがめちゃ上手。まじで息してるだけで時間が過ぎた時のあの罪悪感、何なんでしょう。

I haven't chilled in a minute

少しも落ち着けない

I gotta schedule in a breakdown

細かくスケジュールを立てないと

Yeah I pencil in my panic

僕は慌ててペンを走らせる

How does 2 pm sound?

午後2時はどうだろう?

 

My phone it notified me

スマホが通知してきた

Saying Rock God, you haven't meditated in a week

ロック・ゴッド、あなたは一週間瞑想をしていませんでした

Duolingo Owl be getting angry

デュオリンゴのフクロウはブチギレてる

And I'm begging for my life in Japanese

それで僕は日本語で許しを乞うてるんだ

 

Don't worry

心配しなくていい

I'm gonna worry about it now

今から心配するつもりだから

I'll worry

そのうち心配するよ

That I'm not living in the now

今を生きられていないことを

I'm worried

心配だよ

I'll never sleep yeah I'm ruined now

これから眠れなくなるんじゃないかって、僕はもうだめだ

Too worried

心配しすぎなんだ

That I'm not living in the now

今を生きられていないことを

Don't worry

心配しなくていい

 

I haven't felt in a minute

少しも感情が湧かない

I'm a robot going all out

僕はがむしゃらに働くロボットだ

I got oil in my circuit

回路はオイルを充填済み

Cuz pizza's all I eat now

ピザをまるごと食べたから

 

My phone it notified me

スマホが通知してきた

Saying Rock God, you haven't meditated in a week

ロック・ゴッド、あなたは一週間瞑想をしていませんでした

Duolingo Owl be getting angry

デュオリンゴのフクロウはブチギレてる

And I'm begging for my life in Japanese

それで僕は日本語で許しを乞うてるんだ

 

Don't worry

心配しなくていい

I'm gonna worry about it now

今から心配するつもりだから

I'll worry

そのうち心配するよ

That I'm not living in the now

今を生きられていないことを

I'm worried

心配だよ

I'll never sleep yeah I'm ruined now

これから眠れなくなるんじゃないかって、僕はもうだめだ

Too worried

心配しすぎなんだ

That I'm not living in the now

今を生きられていないことを

Don't worry

心配しなくていい

 

Drink more water

もっと水を飲んで

Time to lose some weight

少しダイエットしないと

10k steps then do a language tape

1万歩歩いたら外国語のテープを聞こう

Read more and get a little sun

もっと本を読んで、日光に当たろう

80 hour week, but make time for some fun

週80時間労働だけど、少しは息抜きの時間も作らなきゃ

 

My phone it notified me

スマホが通知してきた

Saying Rock God, you haven't meditated in a week

ロック・ゴッド、あなたは一週間瞑想をしていませんでした

Duolingo Owl be getting angry

デュオリンゴのフクロウはブチギレてる

And I'm begging for my life in Japanese

それで僕は日本語で許しを乞うてるんだ

 

Don't worry

心配しなくていい

I'm gonna worry about it now

今から心配するつもりだから

I'll worry

そのうち心配するよ

That I'm not living in the now

今を生きられていないことを

I'm worried

心配だよ

I'll never sleep yeah I'm ruined now

これから眠れなくなるんじゃないかって、僕はもうだめだ

Too worried

心配しすぎなんだ

That I'm not living in the now

今を生きられていないことを

Don't worry

心配しなくていい

 

It's kind of like when I say don't think of a cat

You think of a cat

君が猫のことを考えてる時に

猫のことを考えちゃダメと言うようなものだ

I worry bout how much I worry and that

どれだけ心配してるか心配だよ、それで

Will give me panic attacks yeah yeah

パニックになったりするんじゃないかって

瞑想しなさい

生きたいよね?

 

メモ

Duolingo

フクロウがマスコットキャラクターの語学勉強アプリ。彼が日本語を勉強してるのはCHAIと仕事してるからかな。

 

go all out

「全力を尽くす」