こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Fever / Findlay 和訳

嵐を呼ぶモーレツ!ロックチューン。

Wild eyes, hot cheeks

鋭い目つき、赤い頬

I lie, he cheats

私は嘘をつき、彼は騙す

There's no tragedy running through your bloodstream

あなたの血に悲劇は流れない

A hot anxiety, pump, fire, heartbeat

猛烈な不安、心臓、熱、鼓動もない

 

Down, down, down and out

落ちて、落ちて、発散する

 

And I caught my death last night

昨晩、私は死の淵を見た

I've been caught so many times

何度も見てきた

Limitations of the mind

精神の限界も

Leave matters of the heart behind

胸の苦しみは置いていくわ

 

My, my, love, love, like a fever

私の愛は熱のよう

My mind, body shuts down

精神も肉体も切り離す

My love like a fever

私の愛は熱のよう

You accept the low standards

あなたは受け入れるのよ

Of love you believe you deserve

少なくとも与えられるべき愛を

 

Burned out, I fall

燃え尽き、私は落ちていく

Bad news, I know

嫌な知らせ、わかってる

We're still stuck inside our universe of consciousness

私達はまだ自意識の世界に

Vague understandings of the war between the two of us

私達の間にある争いの曖昧な解釈にとらわれているのよ

 

Run, run, run me down

私は消耗し

Down, down, down and out

落ちて、落ちて、発散する

 

The element to which surprise

驚いたことの一つも

And all your toughts are magnified

あなたに教えられたことのすべても大げさで

Reflecting back into my eyes

Through yours, your voice, your one disguise

あなたのもの、あなたの声、あなたが隠しているものを通して

私の目に映りこむ

 

My, my, love, love, like a fever

私の愛は熱のよう

My mind, body shuts down

精神も肉体も切り離す

My love like a fever

私の愛は熱のよう

You accept the low standards

あなたは受け入れるのよ

Of love you believe you deserve

少なくとも与えられるべき愛を

 

Are you suspicious that my love doesn't cast a shadow?

信じていないの、私の愛に曇りのないことを

Are you suspicious, my love?

ねえ、信じていないの

 

My, my, love, love, like a fever

私の愛は熱のよう

My mind, body shuts down

精神も肉体も切り離す

My love like a fever

私の愛は熱のよう

You accept the low standards of

あなたは受け入れる

My, my, love, love, like a fever

私の愛は熱のよう

My mind, body shuts down

精神も肉体も切り離す

My love like a fever

私の愛は熱のよう

You accept the low standards

あなたは受け入れるのよ

Of love you believe you deserve

少なくとも与えられるべき愛を

 

メモ

anxiety

「不安」「苦悶」

 

run down

「くたびれる」

 

magnify

「拡大する」「誇張する」

 

disguise

「隠す」「変装する」

 

suspicious

「疑い」