こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

This Month, Day 10 / CSS 歌詞和訳

シリアスだけど、絶妙にCSSらしいというか、ブラジル人らしい陽気な雰囲気もあってなんか癖になる。歌詞には大嫌いなやつをむちゃくちゃにぶちのめしてやりたい衝動が綴られており、その内容が結構エグくて笑います。実生活で無性に腹立つ奴に会ったときに聞いたらちょっとすっきりしそう。

漫画や映画でも怒りを面に出さない代わりに頭の中で相手をボコボコにしたり見事に論破して返り討ちにしてやる妄想をするシーンあると思うんだけど、私が一番これやりたい!と思ったのは『キック・アス2』のゲリゲロ棒かな。映画では妄想じゃなくて実際に下痢とゲロをボエーーーと出させちゃってますが。これを考えた人の頭の中も気になるけど、これを思いつかせたのがどれだけムカつく奴だったのかも気になる。

I am the last person you can call

私に電話するなら最後にして

Don't even know how we've met somehow

どうやってあなたと出会ったのかも分からない

All beginnings must lead us into an end

何が始まろうと必ず終わりが来る

I'll finish this shit this month, day ten

私は終わらせるわ、今月10日に

 

If someday we get to meet again

いつかまたあなたと会うことがあれば

In a car crash, plane wreck or terrorist attack

それは車両事故、飛行機事故、テロ事件

Or maybe next Thursday night

または次の木曜の夜かもしれない

Don't bother saying hi

私に声かけたりしないでよね

 

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

暴れるから

Only with you

Only with you

あなたがいる時だけは

 

I've got to get up, get high, get outta here

起きて気分を上げなきゃ、ここから出て行かなきゃ

I can't stand the sound you're making lying next to me

私の隣で寝ているあなたの物音に耐えられない

I'm starting to imitate - that's imitation

私は真似を始める、それが模倣

I'm starting to imitate - that's imitation

私は真似を始める、それが模倣

This month, day ten I wonder if it's going to rain

今月10日、雨は降るかな

Or maybe who knows

It's gonna be a sunny day

とはいえ、晴れるとわかる人はいるのかな

I'm starting to imitate - that's imitation

私は真似を始める、それが模倣

I'm starting to imitate - that's imitation

私は真似を始める、それが模倣

 

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

暴れるわ

Only with you

Only with you

あなたがいる時だけは

 

Im'ma tell you what I'll do

何をするつもりか教えてあげる

I'll break your face in two

あなたの頭を真っ二つに割る

I'll spread your teeth and blood all over this neighborhood

そこら中にあなたの血と歯をまき散らす

I'll be rude, I'll be rude, so rude

暴れるわ、めちゃくちゃに

I'll be rude, I'll be rude, so rude

暴れるわ、めちゃくちゃに

 

I'm gonna tell you what I'll do

何をするつもりか教えてあげる

I'll break your face in two

あなたの頭を真っ二つに割る

I'll break your legs, break your arms, break yourself in two

その脚も腕も心も真っ二つに折る

I'll break you in ten if I have to

必要なら10分割にしてもいい

Creation is something you don't give much attention

創造に意識はいらない

I'll be rude, I'll be rude, so rude

暴れるわ、めちゃくちゃに

I'll be rude, I'll be rude, so rude

暴れるわ、めちゃくちゃに

 

So, if someday we get to meet again

いつかまたあなたと会うことがあれば

In a car crash, plane wreck or terrorist attack

それは車両事故、飛行機事故、テロ事件

Or maybe next Thursday night

または次の木曜の夜かもしれない

Don't bother saying hi

私に声かけたりしないでよね

 

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

I'll be rude, I'll be rude, I'll be rude

暴れるから

Only with you

Only with you

あなたがいる時だけは