こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Nobody Gets Me (Like You) / Wallows 歌詞和訳

「あなたのように私を理解してくれる人はいない」とは運命の人との出会いを想像させるようなロマンチックなセリフですが、MVではギター・ボーカルのブレイダンが女の子版の自分にそう歌いかけています。つまり、自分を理解できるのは自分だけ、自分のような人が他にいればいいのにという願望が込められた歌のようです。まあ、現実はそんなもんだよね。。Wallowsはアイドルバンドっぽいルックスなのに割と根暗な歌が多くて好きです。

I need a girl like you

君のような子が必要なんだ

Someone to pull me through

こんな気持ちにさせてくれる人が

All the things that made sense

頭ではわかっていると思っていたのに

Suddenly feel different

突然何か違うように感じるような

 

I'm not that simple

僕はそんなに単純じゃない

Neither are you

君のように

I'm not that simple

僕はそんなに単純じゃない

Come see me through

僕をよく見て

 

So many people, and people, and people, and people, and people

どんな人も

And nobody gets me like you

誰も君のように僕を理解してくれる人はいない

So just keep pulling me, pulling me, pulling me, pulling me, pulling me

だからこの手を引いて

Keep pulling me closer to you

君のそばにいさせて

'Cause nobody gets me like you

誰も君のように僕を理解してくれる人はいないから

 

We only just met tonight

昨晩会っただけだけど

But I think we'll put up a good fight

僕らはいい戦いができると思うよ

We're not that simple

僕らはそんなに単純じゃない

Let's see it through

やってみようか

 

So many people, and people, and people, and people, and people

どんな人も

And nobody gets me like you

誰も君のように僕を理解してくれる人はいない

So just keep pulling me, pulling me, pulling me, pulling me, pulling me

だからこの手を引いて

Keep pulling me closer to you

君のそばにいさせて

'Cause nobody gets me like you

誰も君のように僕を理解してくれる人はいないから

 

I've seen so many faces (I've seen so many faces)

いろんな顔を見てきた

I couldn't tell the difference (I couldn't tell the difference)

でも違いがわからない

I need a girl like you (I need a girl like you)

君のような子が必要だ

You're the only difference

君だけは違う

 

So many people, and people, and people, and people, and people

どんな人も

And nobody gets me like you

誰も君のように僕を理解してくれる人はいない

So just keep pulling me, pulling me, pulling me, pulling me, pulling me

だからこの手を引いて

Keep pulling me closer to you

君のそばにいさせて

 

Keep pulling me closer to you

君のそばにいさせて

'Cause nobody gets me like you

誰も君のように僕を理解してくれる人はいないから

'Cause nobody gets me like you

誰も君のように僕を理解してくれる人はいないから

 

メモ

put someone through

「(人に)経験させる」