こんにゃくおんがく

まいにちすきなようがくりりっくをやくすだけのぶろぐ

Hysterical Us / Magdalena Bay 歌詞和訳

人々が抱く不安や偏執、存在意義について物思いにふけることについての歌だそうです。テーマは結構現実的だけど、ファンタジックで高揚感のあるメロディー。MVもフワちゃん並みにカラフルポップで可愛いです。

Down the road

Where the kids don't play alone

子供が一人で遊ばない道を下るか

Or in your home

あなたの家にいたい

There's a fog

霧がかかってる

It's a shadow, a smoking gun

それは影、煙を上げる銃

That something is wrong

何かが変だわ

Uh!

 

Hysterical us

ヒステリックな私達は

Sucking in oxygen

酸素を吸い込んでる

How did we learn to breathe?

どうやって息の仕方を覚えたんだろう

Are we alone?

私達は独り

Are we in love again?

また恋をしてる?

What do you want from me?

あなたは私に何を求めているの

Hysterical us

ヒステリックな私達は

Checking the locks again

何度も鍵をかけたか確認する

Remember when we could sleep?

眠れていた頃のことを覚えてる?

Are we alone?

私達は独り

Are we in love again?

また恋をしてる?

What do you want from me?

あなたは私に何を求めているの

 

Play it cool

クールに振舞って

Play the man who won't play the fool

馬鹿な真似なんてしない人になりきってる

But they're playing you

でもみんなはあなたになりきっているわ

'Til in the sky

Thirty-еight green blinding lights

今も空に浮かぶ38ある緑のまばゆい光は

Are here to takе you home

あなたを家に連れ帰るためにやってきたの

Ah!

 

Hysterical us

ヒステリックな私達は

Sucking in oxygen

酸素を吸い込んでる

How did we learn to breathe?

どうやって息の仕方を覚えたんだろう

Are we alone?

私達は独り

Are we in love again?

また恋をしてる?

What do you want from me?

あなたは私に何を求めているの

Hysterical us

ヒステリックな私達は

Checking the locks again

何度も鍵をかけたか確認する

Remember when we could sleep?

眠れていた頃のことを覚えてる?

Are we alone?

私達は独り

Are we in love again?

また恋をしてる?

What do you want from me?

あなたは私に何を求めているの

 

You say I'm a winner

あなたは私は勝者なのだと言う

A fanfare rising in the breeze

ファンファーレが風に舞い上がっていくわ

I'd give it away

でも手放そうと思うの

For a reason to be...

ある理由の為に

You say I'm a quitter

あなたは私は意気地なしだと言う

Well it's all I ever want to be

そう、私はそうなりたかったの

I'll throw it away for a glimmer

Of something I could try to believe

信じてみようと思えるものに出会えるなら失ってもいい

 

Hysterical us

ヒステリックな私達は

Sucking in oxygen

酸素を吸い込んでる

How did we learn to breathe?

どうやって息の仕方を覚えたんだろう

Are we alone?

私達は独り

Are we in love again?

また恋をしてる?

What do you want from me?

あなたは私に何を求めているの

Hysterical us

ヒステリックな私達は

Checking the locks again

何度も鍵をかけたか確認する

Remember when we could sleep?

眠れていた頃のことを覚えてる?

Are we alone?

私達は独り

Are we in love again?

また恋をしてる?

What do you want from me?

あなたは私に何を求めているの

Hysterical us (I can't seem to shake it)

ヒステリックな私達は(振り払えない)

Sucking in oxygen (The feeling that I'm breaking)

酸素を吸い込んでる(壊れてしまいそうな予感を)

How did we learn to breathe? (Just give me something I could believe)

どうやって息の仕方を覚えたんだろう(ただ信じられるものがほしいの)

Are we alone? (Are we alone? Can't seem to shake it)

私達は独り?(私たちは孤独な存在なの?振り払えない)

Are we in love again? (The feeling that I'm breaking)

また恋をしてる?(壊れてしまいそうな予感を)

What do you want from me? (Just give me something I could believe)

あなたは私に何を求めているの(ただ信じられるものがほしいの)

 

メモ

glimmer

「(ちらちらとまたはぼんやりと)光る」「微かな兆し」「仄めかし」